Kanarie met (mogelijk) Lumps

Gestart door Ieeeris, januari 07, 2015, 15:03:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ieeeris

Hallo, ik heb een lieve kanarie die een grote bult op zijn staart heeft. Ook heeft hij een klein verdroogd bultje op zijn linker vleugeltje. Ik heb wat gegoogeld en kom dan de aandoening Lumps tegen. Bij mijn vogeltje is het zo erg dat hij eens bij de dierenarts is geweest voor het operatief verwijderen van een bult. Vervolgens is de bult weer teruggekomen en is hij nu zo groot dat ons vogeltje niet meer kan vliegen, kan alleen nog via de tralies omhoog klimmen en kan niet meer omhoog springen door het zware gewicht op z'n staartje. Hij zingt niet meer en is erg stil. Meestal zet ik hem weer terug op z'n stok als hij op de grond zit, bijvoorbeeld laat op de avond, voor het slapen gaan.

Wat raden jullie mij aan? Ik wil zo graag dat hij zichzelf weer kan redden!!

Groetjes,

Samm

Waarom heb je er nog niks aan laten doen? Zo te horen is je vogel doodongelukkig.. Laat er een arts naar kijken.

Kleintjes

Vetbult kun je weg laten halen. In sommige gevallen blijven ze terug komen.

Ik bedoel dit niet verkeerd, echt niet:
Je hebt er eerder al eens een laten weghalen, heb je toen ook zo lang gewacht? Je vogeltje is echt ongelukkig.

Waar zit de bult? Je hebt 't over de vleugel , waar je de bult al eens hebt laten weghalen. Je schrijft dat de bult terug is (waardoor eigenlijk iedereen aanneemt dat 't dezelfde plaats is), en dat heb je 't over 't gewicht op de staart. Beetje verwarrend ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses