Warmte

Gestart door Cleo7, januari 03, 2015, 19:54:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cleo7

Hallo allemaal,

Wij hebben een hele lieve, tamme (maar eigenwijze)[img]koningsparkiet genaamd; Mr janssen.
Hij is 1 jaar oud.
Nu heb ik een vraag aan jullie: hij zit vaak voor de openhaard en sprijd dan zijn staartveren helemaal uit. Maar ook tilt hij een pootje op en dan gaat hij een beetje schuin hangen.  hij trekt zijn pootje niet in zoals hij doet als hij slaapt, maar hij strekt hem echt uit en blijft dan zo een tijdje zitten. Ook wisseld hij wel eens van pootje.

Alvast bedankt.

Sonja

En wat is de vraag? :)

Cleo7

Waarom hij dit doet.

Samm

Dat uitstrekken doen ze hier ook, maar dit is echt niet langer dan 5 sec, vind het erg raar dit.
Zou je een foto kunnen maken? Ik denk niet gelijk aan iets waardoor je naar een arts moet gaan ofzo.
Misschien zit die wel fijn zo ook al lijkt het me niet comfortabel.

Parkieten-Freak

Het lijkt me niet verstandig om een vogel voor de openhaard te laten zitten. Je hebt altijd kans dat er een vonkje uitspringt.
Ik denk wel dat de vogel de warmte prettig vindt. In de vrije natuur zie je vogels wel eens zonnebaden met de staartveren wijd, maar dat Doen ze ook wel om parasieten te verjagen.
Misschien is dat de reden?


Cleo7

Ja wij dachten ook al dat dat niet goed was voor hem. Maar als we hem weg zetten gaat hij er uit zichzelf
weer naar toe. Het is trouwens een dichte haard , sorry dat had ik fout beschreven.

Verder is hij vrolijk,energiek, poept goed, eet goed, praat veel..  Dus ik heb niet het idee dat hij ziek is????
Ik zal vanavond eens een foto maken??
Alvast bedankt!

Cleo7

Hij lijkt wel op zijn "tenen" te staan??
Ik maak me er geen zorgen om, maar vind het
interessant om te weten waarom hij dit doet??

Samm

Aah kijk dat geeft wel duidelijkheid want hij rekt zich niet uit, ik denk dat die last van z'n pootje heeft en de poot aan het ontlasten is, zie je er iets raars aan?

Kleintjes

Steeds ontlasten van 't rechter pootje. Niet helemaal normaal, nee.

Zie je ergens 'n wondje? Is 't voetje / beentje dik? Of (erg) gevoelig?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cleo7

Nee we zien er niks raars aan... Hij doet dit ook alleen maar als hij voor de haard zit.
Op andere plekken zit hij normaal op 2 pootjes.
en hij gaat uit zichzelf voor de haard zitten, en als hij daar pijn heeft zou hij dit niet doen toch? Hmm... Een mysterie!!

Parkieten-Freak

Volgens mij vindt hij het gewoon lekker om in de warmte te zitten.
Gaat hij na verloop van tijd wel weer uit zichzelf weg, of blijft hij daar lange tijd zitten?


Cleo7

Hij zit daar 2 min en dan gaat hij weer even bij ons zitten en dan gaat hij weer een keer terug. Zo wisselt hij het af??