Happen

Gestart door missie_go, januari 03, 2015, 16:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

Hallo!

Mijn parkietje Kiwi is nu 9 jaar oud en begint wat raar gedrag te vertonen. In de kooi is hij constant aan het happen. En met happen bedoel ik simpelweg snavel op een neer, open dicht. Er komt 'niks naar boven' of zo. Hij praat/fluit nog wel, zit niet bol en vliegt geregeld rond in de kamer. Ook  heeft ie sinds 2 weken ongeveer last met zijn ontlasting kwijt komen. Hij gaat er echt voor zitten en waggelt zijn staart alle kanten uit en maakt er ook een piepgeluidje bij. De ontlasting zelf is gigantisch qua formaat en redelijk vochtig. Ik heb nu een weekje Xtra Vital gekocht en hij krijgt iedere dag wel een mandarijnpartje.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en of deze twee dingen aan elkaar gelinkt kunnen zijn?

Sonja

Het is moeilijk te zeggen wat er aan de hand is met je parkietje, maar dát er iets aan de hand is, is duidelijk.
Het beste advies wat ik je kan geven, is met je parkietje naar een vogelarts gaan, en dat liefst op korte termijn!

Sterkte, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes
Sonja

missie_go

Even een update

We kwamen er een tijdje geleden achter dat ie een bult had op zijn onderbuikje en naar de dierenarts geweest. Er bleek heel wat bloed in te zitten en ze had dus wat afgetapt, maar toen viel hij flauw door het drukverschil waarschijnlijk.
Het idee was dat met ontstekingsremmers hopelijk de bult kleiner zou worden, maar het tegenovergestelde is gebeurd.
Nu zit ie een weekje bij de dierenarts en wordt langzaam al het bloed uit de bult afgetapt en wordt er gekeken wat de oorzaak ervan kan zijn.

Ik vind het niet leuk.  :-[

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).