parkietje erbij

Gestart door Lenthe, april 20, 2005, 20:59:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lenthe

Ik heb een parkiet die nu een jaar oud is en hij zit meer dan een half jaar bij mij in huis.
Het is een tam mannetje.
Omdat ik overdag veel weg ben en hij dus alleen sávonds gezelschap heeft zit ik erover te denken om een 2de parkietje erbij te nemen. Maar nu vraag ik me af of dat wel kan nadat hij ruim een half jaar alleen zit en ook of er wel een jonger mannetje of popje bij kan?
Is het dan verstandig om een mannetje of een vrouwtje erbij te zetten en hoe kan ik dit het best aanpakken omdat ik de 2de natuurlijk ook tam wil maken maar geen geruzie in de kooi wil.


groetjes Linda

janet

Beste Lenthe,
Ik vroeg me af waarom je hem geen speigeltje geeft, dat kan natuurlijk ook, vinden ze vaak heel grappig, jouw parkietje is al zo lang alleen, probeer die spiegel eerst eens, voordat je een probleem krijgt met ruzieende parkietjes.

Safrena

Hey Lenthe

Welkom op het forum

Je mag er zeker een tweede parkietje bij nemen en zeker als je parkietje veel alleen is. De leeftijd en het geslacht maakt niet uit.

Het beste kan je wel je nieuwe vriendje in het begin apart zetten in een kooi zodat hij/zij kan wennen aan de nieuwe omgeving en dat je andere parkietje kan wennen aan zijn nieuwe vriendje.

Ook om je tweede parkietje tam te krijgen is dit het beste om hem/haar een tijdje apart te houden in de kooi, zodat je hem/haar daar eerst kan handtam maken :wink:

vele groetjes

Meltjuh

Als je een mannetje heb maakt het niet uit wat je erbij doet. Twee mannetjes gaan prima met elkaar, maar een mannetje en popje ook.
Het zou een stuk gezelliger zijn als hij een vriendje/vriendinnetje erbij heeft!
veel succes! :D