Trotse baasje van jong parkietje

Gestart door Miek, december 06, 2014, 14:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miek

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 1,5 week trotse eigenaar van het jonge (7weken oud) grasparkietje Koos. Hij/zij is gisteren uit de kooi ontsnapt via het voerbakje... Ben me rot geschrokken, maar hij/zij zat gelukkig vrolijk boven op mijn lamp. Ik heb Koos vandaag ook een aantal maal uit zijn kooi gehaald en dat gaat eigenlijk al heel goed. Hij zit nu ook op mijn schouder mee te lezen;) Is het te vroeg om Koos al uit de kooi te hebben?  M.a.w. went hij/zij dan wel genoeg aan zijn kooi? En ziet hij/zij dat afdoende als zijn/haar huisje?

Ik ben ook erg benieuwd of jullie weten of Koos een mannetje of een popje is. Zijn of haar neusdop heeft een paarsblauwe gloed maar is rond de gaatjes wat wittig. In de bijlage zitten foto's. Weet nog niet hoe ik deze in het bericht zet. 

Alvast bedankt!!

Samm

Hoi hoi welkom!

Koos is naar mijn mening een mooie vent!
Na anderhalve week kan een parkiet uit zijn kooi dus is prima hoor!

Maar als je Koos al 1,5 hebt zou het betekenen dat je hem hebt gekregen met 5,5 week oud klopt dit?

Parkieten-Freak

Wat een mooie parkiet zeg, hele fraaie kleuren!
Veel plezier met Koos, helaas durf ik geen uitspreken te doen over het geslacht.


4 leaf clover


Miek

Laat ik het op "hij" houden. Ik vermoed ook dat het een mannetje is... Hij was 6 weken toen ik hem kreeg hij at zelfstandig en was uitgevlogen aldus de kweker. Dus in nu inderdaad 7,5 week oud ;)

Koos blijft verwoede pogingen doen om te ontsnappen als hij in zijn kooi zit. Hij kan  ook echt boos worden. Gaat dit vanzelf over of moet ik hem dit afleren? Hij drukt zich helemaal het voerbakje in en lijkt het kapje er af te willen duwen. ook knaagt hij veel aan de tralies en de bakjes.

Bedankt, ik vind hem ook heel mooi ;D

Iris7

Wat een lieverd!

Misschien scheelt het als je een maatje voor Koos zoekt, dan heeft hij afleiding. Genoeg speeltjes en los vliegen helpen ook.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).