Wat heeft pijn parkietje Paco???

Gestart door l0renz00, november 24, 2014, 16:05:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

l0renz00

Beste parkietenfreaks,
mijn grasparkietje paco heeft sinds een paar dagen iets raars op zijn kop namelijk een soort afgebroken veren,of witte pinnetjes lijken het tussen zijn veren. als ik die opzij doe lijk zijn huid rood te zijn. paco heb ik nu 9 maanden weet niet hoe oud is is want heb hem gekocht toen ie al ouder was. Mijn vraag is weet iemand wat dit is en zoja kan het kwaad voor paco (of chico zijn maatje) zie fotos wat ik bedoel. alvast bedankt!

Loeky

Maak je geen zorgen. Paco is in de rui. Hij krijgt gewoon weer nieuwe veertjes.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Iris7

Die witte pinnetjes zijn het begin van nieuwe veren.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

grasParkiet2

Hij is in de rui. Komt door dat de dagen korten worden. Je kan hem eivoer geven extra. En altijd maaggrit. Dan komt die de rui goed door en word die nog mooier ;)

l0renz00

bedankt allemaal voor de snelle reacties. de rui zal dan de 1e x in 8 maanden zijn zolang paco bij ons is. chico zijn maatje heb ik nu ook 8 maanden en die is al paar x in de rui geweest. bij hem zijn me die pinnetjes niet opgevallen. chico is nu 8.5 maand oud. paco weet ik niet die heb ik 8 maanden maar was al ouder toen ik hem kocht. mijn vriendin zegt wanneer ze die pinnetjes opzij houd om te kijken. dat ze rode vlekjes (bloed?) ziet? hoort dat bij de rui? knaaggrid steen en maaggrid hebben ze. eivoer zal ik geven. bedankt!

Samm

Huid is dan geïrriteerd dat hebben die van mij ook dat geeft niet :) als het echt bloed kan het een bloedpen zijn maar dat ziet er heel anders uit!