Jeuk?

Gestart door viro, november 16, 2014, 18:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

viro

Mijn lieve parkietje die ik net anderhalve week heb,
Zit echt de hele dag doir maar te krabben :(
heb al tussen zijn veertjes gekeken en geblazen maar zie geen beestjes??
Tips anyone? Wat jan het zijn en wat kan ik gevenvoor druppeltjes o.d heb nl nog een vogel die nergens last van heeft en wil niet dat die straks ook jeuk krijgt..

Samm

Nog zomaar een middel geven terwijl je niet weet wat het is, het is dodelijk voor een parkiet als je zelf voor arts gaat spelen.
Een witte doek over de kooi doen snachts om te kijken of er beestjes zijn of even ontlasting opsturen of gewoon naar een arts toe gaan.. Je moet er indd wel iets aan doen jeuk is namelijk erg onaangenaam maar niet zomaar medicijnen geven!

viro

oke ik heb de hele nacht wit papier onder in de kooi gehad en meerdere keren snachts gekeken maar niets zien lopen, vanmorgen stokjes afgeveegd met wc papier en daar kwam ook geen kleur vanaf, dus ik denk dat ik dan bloedluis kan uitsluiten?

eind van de maand heb ik eerlijk gezegd pas weer geld om met de vogel naar een dierenarts te gaan, heb veel geld uitgegeven aan een grote nieuwe kooi dus daarom nu even een paar weken wachten..geld is even op, daarom hoopte ik hier alvast tips te krijgen over wat het kan zijn en of dit zelf te verhelpen is, ik neem aan dat dierenspeciaalzaken toch niet zomaar druppels gaan verkopen die dodelijk voor vogels zouden zijn? dat kunnen ze toch niet maken lijkt mij? of kan dit zomaar wel?

ik hoop dat iemand misschien weet waar mijn parkietje last van zou kunnen hebben waarom hij zo'n verschrikkelijke jeuk heeft het arme beestje. Ik heb de kweker al gebeld maar die wist niets :( ik kon hem omruilen zei die, nou daar is het probleem niet mee verholpen, punt 1 houden mijn kids al van dit beestje en punt 2 misschien hebben al zijn vogels het dan wel.. ik heb hem al gezegd dat hij ze maar even na moet gaan kijken.

hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, er is al iemand die mij aan heeft geboden om bogena antiparasiet druppels in zijn nekje te doen, maar ik weet niet of iemand dit hier ook al eens eerder heeft gebruikt bij zijn parkieten? kan dit kwaad? ja ik ben voorzichtig hiermee dus val mij ajb niet aan want ik houd van het beestje en ga hem niet zomaar wat geven daarom hoop ik dat hier een paar kenners reageren en mij kunnen helpen. Tussen zijn veertjes voor zover ik het kan zien zie ik niets lopen, huidje is donkerroze.

Samm

Het middel is niet dodelijk zo bedoel ik dat niet.. Maar medicijnen kunnen elkaar tegen werken en dat is wel dodelijk, dus mocht je parkietje wat anders hebben en hij moet andere medicijnen en jij hebt al het 1 en ander toegediend gaat dit natuurlijk niet werken.. Je weet gewoon niet wat die heeft en dat kunnen wij ook niet zeggen we zijn geen artsen en op een verhaal afgaan is nog moeilijker.
Het is je eigen keuze natuurlijk maar zomaar medicijnen geven is echt onverantwoord.

josva

#4
Hoe oud is hij? Zou het aan de jeugdrui kunnen liggen? Die van mij had ook een krabperiode in de jeugdrui, maar dan nog het kan vanalles zijn.

Sara

Of het helpt om wit papier onder in de kooi te leggen om bloedluis te ontdekken weet ik niet. Ik heb altijd geweten dat je een lichte of liefst witte doek over de kooi moet hangen 's nachts en hier 's morgens op moet kijken. Weet niet of het met wit papier ook kan, maar misschien dan best toch even de lichte doek proberen? Zoals Samm zegt: zelf dokteren is nooit een goed idee. Zomaar een middel geven zonder je weet wat er aan de hand is, kan wel eens verkeerd aflopen. Kan niemand je even geld lenen om naar de dierenarts te gaan? Een dierenartsbezoekje is niet zo duur, zeker niet als de dierenarts gewoon een middel moet meegeven voor bijvoorbeeld bloedluis ofzo. Lijkt me wel dat je volgende keer voor je een dier aanschaft even moet bekijken of het financieel plaatje in orde is. Het is belangrijk om geld aan de kant te hebben voor dierenartsbezoeken, want dieren kunnen nu eenmaal ziek worden en dan hebben ze professionele verzorging nodig. Hopelijk lukt het je toch om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Nog 'n tip voor controle op bloedluis:

De geribbelde kartonnetjes die in de beschuitrollen zitten zijn perfect voor de klus. Knip 'n stukje af, maak er 'n rolletje van en leg deze in de kooi. Als er luizen zijn, dan vindt je ze de volgende dag in dat rolletje, ze kruipen dan tussen de ribbels.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses