Plotseling hard bijten?!

Gestart door Mayke en Iep, november 10, 2014, 16:07:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mayke en Iep

Dag parkietenkenners,

Ik heb een mannetjesparkiet van 2 maanden. Hij is onwijs tam, vind het geweldig om door de kamer te vliegen en is eigenlijk de hele dag los. Hij vliegt dan van zijn boom naar een schouder naar zijn kooitje. Sinds kort wordt hij steeds feller. Dan bijt hij uit het niets in mijn neus of in mijn vinger. En nog redelijk hard ook terwijl hij daarvoor gewoon rustig zat te zitten. Of hij gooit zijn koppie heel hard heen en weer, alsof hij aan het headbangen is. Moet ik hem meer afleiding geven? Hij heeft pingpongballen en wcrolletjes waar hij dol op is, maar hij zit het liefste op mijn schouder,wat ik dus steeds enger begin te vinden omdat hij plotseling in mijn oor bijt. Lijkt wel alsof het een grapje is, daarna vliegt hij ook heel hard weg. Ik weet ook niet hoe ik het moet negeren want het doet vaak gewoon pijn! Verder eet en drinkt hij goed, ziet er mooi uit, dus ik vermoed niet dat hij ziek is! Ik hoor heel graag van jullie! Groetjes, Mayke en Iep

(Overige herhalingen van dezelfde post verwijderd.)

Samm

Kan meerdere redenen hebben, trek je je hoofd of vinger weg als hij bijt? Dan geef je namelijk aan dat hij wint.. Als die dit doet maak dan je hand tot een vuist dit doet jouw minder pijn en kan die moeilijker bijten..
Dit kan pubertijd zijn, maar dit is meer poppen gedrag dan mannen gedrag.. Hou je hem vast met de hand? Dwing je hem wel eens ergens toe?
Heb je hem alleen? Parkieten zijn namelijk groepdieren en kunnen gestoord gedrag gaan vertonen als ze alleen zijn.

josva

Dit is echt speels gedrag omdat ie alleen zit en zich verveeld en jou als speelmaatje heeft uitgekozen.

mijn parkiet deed dit ook af en toe als ik hem negeerde. Hij zat toen op me hand en begon heel soms als ie te lang zat hard te bijten, vloog weg en kwam weer terug. En als ik dan even met hem bezig was en hem na een tijdje weer terug zette op me hand was alles weer normaal.

Ik heb er nu twee en heb er nu geen last meer van ze ruzieën nu elke dag met elkaar