Grasparkiet - Plots ziek

Gestart door Groene Grasparkiet, november 10, 2014, 10:48:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Groene Grasparkiet

Beste Parkieten-freaks

Vanmorgen was mijn grasparkiet nog wel en gezond, ik zat mijn ochtendontbijt te eten. Maar ik zag dat mijn grasparkiet al een beetje sukkelde met zijn uitwerpselen die blijven vasthangen. Meest van de tijd brengt hij door achter tralies, omdat we thuis enorm veel ramen hebben waar hij in het verleden meestal tegen vloog.
Dat terzijde, ik kon hem op de tralies lokken en het vieze goedje wegdoen met wat keukenpapier, het viel er zo af.
Daarna zag ik dat het nog wat vuil was, maar daar kon ik niets meer aan doen, dus leek het me goed om zijn badje eens te proberen. Normaal kruipt hij daar NOOIT in, deze keer lukte het wel en al snel had hij het door dat hij zich daar kon wassen. Na een tijdje haalde ik het badje er weer uit, omdat ik wederom zag dat hij problemen had -zo'n badje is niet al te groot- Na nog geen 5sec uit dat badje te zijn, hangt zijn staart naar beneden en is hij niet meer zo fit zoals daarvoor!
Is hij ziek? Of komt het doordat hij in het water is geweest en zijn evenwicht wil behouden? Hij is al behoorlijk oud, zeker meer dan 10 jaartjes, dit kan nog niet het einde zijn? Help!

Ik heb een foto erbij gezet, misschien dat dat beter helpt?


Groetjes
Groene Grasparkiet

Samm

Dat poepjes blijven vast hangen aan z'n kontje is 1 van de tekenen dat die ziek is.
Een parkiet laat het pas merken in een verder stadium dus je parkietje is al een tijdje ziek, ook zie ik dat die bol begint te zitten.
Dit vogeltje heeft een arts nodig, wil je even laten weten hoe het afloopt?

Groene Grasparkiet

Citaat van: Samm op november 10, 2014, 11:02:17
Dat poepjes blijven vast hangen aan z'n kontje is 1 van de tekenen dat die ziek is.
Een parkiet laat het pas merken in een verder stadium dus je parkietje is al een tijdje ziek, ook zie ik dat die bol begint te zitten.
Dit vogeltje heeft een arts nodig, wil je even laten weten hoe het afloopt?

Het gaat al iets beter, zijn staart hangt niet meer zo naar beneden, ik veronderstel dat het toch door het water is geweest.
Maar zoals je eerste zin aangeeft, klinkt dat inderdaad niet zo gezond. Misschien dat we morgen een arts laten komen.

Samm

Z'n staart heeft er weinig mee te maken, je parkiet zit ook bol dus is die ziek, dus ipv misschien kan je beter een arts inschakelen.

Loeky

Het is gelukkig al opgelost en het lid heeft gevraagd dit topic te sluiten. Bij deze.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19