Mijn parkiet Dushi is bang om op mijn hand te komen

Gestart door parkietdushi, november 09, 2014, 20:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietdushi

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort (8 dagen geleden) een grasparkiet gekocht, genaamd Dushi. Ze was in het begin heel bang maar voelde zich daarna steeds meer op haar gemak bij ons en in haar kooitje. Nu zijn we al een week bezig met tam maken maar het lukt niet echt. Nu weet ik ook dat ik geduld moet hebben maar ze is nog heel bang om op mijn hand te komen. Ze fluit wel vaak en soms ook schreeuwen en heel druk doen. Dan heeft ze haar momentjes en bijt ze overal aan. (wat dat betekend weet ik niet?).
Het kan ook liggen aan een verkeerde start en omdat ze al nu ong 3 weken uit blok is, wij zijn hier thuis met zijn 5en en in het begin hebben we Dushi alle 5 aandacht gegeven en eten gegeven op ons hand. Maar ik weet nu dus dat Dushi 1 baasje moet hebben anders raakt ze in de war.
Verder hebben we haar al 2 keer uit haar kooi gelaten wat ook niet zo handig was want ze wist haar kooi niet meer terug te vinden dus ik heb der rustig op een bakje gelokt met trosgierts en weer in der kooi gezet. Nu wil ik haar graag tam maken zodat ik haar wel los kan laten door het huis. Heeft iemand tips? Ze is nu gewend aan mijn hand en aan mijn stem en ze eet ook zaadjes uit mijn hand en trosgierst maar als ik mijn hand dan verder weg doe dan stopt me met eten en komt ze ook niet op me hand? Weet iemand wat ik moet doen, gewoon door blijven gaan en geduld hebben? Het is een vrouwtje misschien ligt het ook daaraan? Please geef me tips! Alvast bedankt allemaal!  ;) ;) ;) ;)

Kleintjes

Geduld blijven hebben en rustig doorgaan met tam maken.

Overal aan voelen is normaal, ze hebben geen handen waar ze mee kunnen voelen wat iets is en hoe 't voelt (en smaakt).

Een baasje hebben? Onzin, papegaaien zoeken 1 partner, parkietjes boeit dat weinig.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses