Wat is beter ?

Gestart door ParkietLover_XOXO, november 04, 2014, 20:34:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietLover_XOXO

Hallo


De meeste mensen nemen xtravital door de meerdere zaden en het eivoer!
Ik zelf ook, maar ik heb 6 grasjes en 2 pakken of 1 grote in de week word ons toch te duur!
Kun je zelf ook gewoon wat zaden samen doen en zelf er eivoer doorheen doen ?
Ik dacht zelf aan grofparkiet en onkruidzaad door het normale parkietenzaad te doen, kan dit ?
Groetjes !

Samm

#1
Er zijn inderdaad meerdere mensen die het voer mengen op dit forum, dus ja dit is ook goed!
Onkruidzaad met normaal zaad en eivoer is uitgebreid genoeg.. Wat je ook kan proberen zijn pallets, dit is iets goedkoper en hebben ze minder van nodig, alles zit erin dus ze krijgen alles binnen.
Ook zijn pallets onbespoten, in mijn ogen een groot voordeel!

josva

Ik heb zelf van alles in huis

pallets moeten ze niet, eivoer willen ze ook niet dus dat blijft jaren in de kast liggen.

ik heb zakken met zaad (rode en witte millet, wat de engelse vertaling is weet ik niet) en verschillende merken van parkietenzaad.

hetgene wat gegeten word staat apart van wat ze niet willen.

misschien is dat een idee?

Kleintjes

Ikzelf geef Prestige Premium, aangevuld met vers fruit, groente en 'n paar keer per week iets eivoer. Uiteraard elke dag vers, inclusief vers water (soms ook wel vaker vers water, als de meisjes met de waterbakjes hebben gespeeld of 'gedoken').

Ze doen 't er super op. Als 't slecht zou zijn, dan denk ik dat ons opaatje er al lang niet meer was geweest.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ParkietLover_XOXO

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik ga straks naar de winkel voor goed parkietenvoer en wat ander zaad.
Ik heb al eens nagevraagd over pellets, maar hun zeiden dat het heel moeilijk is om parkieten over te zetten omdat ze al ietsje ouder zijn!

Samm

Pallets is zoiezo moeilijk ongeacht de leeftijd! Heb die van mij overgezet toen ze een jaar waren, dit heeft me erg veel moeite gekost maar hedwig van der horst zei dat ik echt vol moest houden, want ze hadden een darminfectie gehad..
Ben heel blij dat ik het gedaan heb het kost me een stuk minder 4 snavels te voeden en eivoer heb ik al helemaal niet meer nodig, dit aten ze namelijk ook nooit dit lusten die van mij niet.

Ayurveda

Je kan pellets altijd proberen
Houd wel in de gate dat ze niet teveel lichaamsgewicht mogen verliezen

Mijn kiwi wilde ik over zetten maar die viel echt heel veel af dus moest echt stoppen!

Ik voer nu JR farm parkietenvoer, zitten ook graszaden in enzo
Ik meng er verkruimelde pellets door in de hoop dat ze er toch wat van eet en dan eivoer

In de voliere krijgen ze een parkietenzaad met onkruidzaad en eivoer

Uiteraard aangevuld met groenten en fruit, veel willen ze niet rode peper en andijvie zijn wel favoriet en kiwi proeft net even wat meer dan de voliere vogels.