Wat heeft mijn Parkiet?

Gestart door Pukje, oktober 29, 2014, 18:12:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pukje

Hallo Mensen, Ik heb een vraagje. Mijn parkiet genaamd Puk heeft telkens bloed vlak boven zijn snaveldop en haalt het elke keer weer open. We kwamen een tijdje geleden er achter dat hij Luchtpijpmijt had omdat hij zich telkens niet zo lekker voelde en veel sliep. Toen hebben we hem zijn medicijnen gegeven en ging het beter. Maar nu na een tijdje heeft hij zijn wondje boven zijn snaveldop weer opengehaald en we hebben er wel weer wat desinfecterend spul er op gedaan maar verder weten we niet wat we moeten doen.. Weet iemand wat hij heeft en wat we moeten doen? :(

Samm


Sara

Zoals Samm zegt.
Is er trouwens al een dierenarts aan te pas gekomen om dat product wat je gaf voor te schrijven en om die luchtpijpmijt vast te stellen?
In ieder geval is naar een vogelarts gaan altijd de beste optie. Bloed verliezen is voor een grasparkiet trouwens ernstig, omdat ze helemaal niet veel bloed hebben. Je kan het wondje zelf proberen te ontsmetten met een wattenstaafje en een middel zonder alcohol, maar aangezien het telkens open gekrabt wordt, kan je best naar een vogelarts gaan om de oorzaak hiervoor te zoeken en te behandelen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het genezend wondje jeukt en er daarom gekrabt wordt, maar hier kan een vogelarts best naar kijken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes