GEEN GELUID?

Gestart door mirandacakir, oktober 28, 2014, 19:42:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandacakir

Ik had mijn parkietje in mijn hand net en ik kriebelde haar net bij haar nekje. MAar nu maakt ze geen geluid meer. MAar ze trekt wel haar snaveltje de hele tijd open alsof ze geluid maakt. Ik weet niet of dit normaal of dat ze haar stem kwijt is nu.  :( :( :'(

Samm

Een parkietje maakt geluid als die zich veilig voelt, weet niet hoelang je, je parkiet hebt? Maar die kan dat kriebelen dus niet waarderen.

Kleintjes

Parkietjes houden er niet van om in de hand gepakt te worden. Ik denk dat je parkietje flink geschrokken is en daarom stil is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Zoals Kleintjes zegt: je parkietje is enorm geschrokken. Dat met het snaveltje open zitten is waarschijnlijk naar adem happen van de angst. Doe dit dus net meer. Je zal het vertrouwen van je parkietje nu terug moeten winnen door hem/haar wat rust te geven en lief tegen hem/haar te praten. Je moet een parkiet niet vastpakken, als je wilt beginnen met tam maken laat je je parkietje op je vinger stappen door iets lekkers (bvb. trosgierst) in je hand te houden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes