Ontsteking pootje

Gestart door Solarstone83, oktober 24, 2014, 20:41:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Solarstone83

Hallo,

Mijn parkiet heeft waarschijnlijk een ontstoken pootje volgens de dierenarts echter kwam het haar niet heel bekend voor. Nu 10 dagen antibiotica 2 druppels per dag, Lanflox 10%.

Als bijlage een foto, komt dit iemand bekend voor?

Groeten

Samm

Oei dit ziet er niet goed uit, is er verder onderzoek gedaan? Stuur anders even foto's via de mail naar hedwig van der horst!

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Solarstone83

Citaat van: Iris7 op oktober 25, 2014, 18:53:33
Heb je zandhulzen?

Je bedoeld van dat schuurpapier om de stokken? Dat heb ik niet. Heb houten stokken waar ze op zitten zonder omhulsel. Het lijkt inmiddels al wat beter met hem te gaan, hij begint weer wat meer kracht te krijgen en wordt weer wat actiever :)

Solarstone83

Citaat van: Samm op oktober 24, 2014, 22:00:41
Oei dit ziet er niet goed uit, is er verder onderzoek gedaan? Stuur anders even foto's via de mail naar hedwig van der horst!

Dacht dat de ontsteking eruit kwam echter is zijn pootje nog steeds gezwollen, zijn andere pootje heeft het nu ook... Volgens Hedwig kan het bacteriele artritis of jicht zijn. Volgende week ga ik met hem naar Hedwig toe voor een bloedonderzoek.

Solarstone83

Het blijkt bacteriële artritis en jicht te zijn, de vogel is niet meer te helpen en heeft veel pijn. Zijn ontlasting, bloed en een stukje van zijn pootje zijn onderzocht.

Helaas moet ik hem met erg veel pijn in mijn hart uit zijn lijden laten verlossen, hem iedere dag pijn laten lijden om hem bij mij te kunnen houden is geen optie.

:'(

grasParkiet2

Aaww germ. En sterkte.
Je hebt een goede beslissing gemaakt. :-*

Kleintjes

Ach jee. Wat naar om te horen.
Vind 't wel moedig dat je de juiste keuze maakt in 't belang van je kleine vriend, super!

Je vriendje heeft 'n mooi leven gehad, omringd met goede zorgen en liefde.
Omarm de herinneringen, dan zal hij nooit vergeten worden.

Groetjes, sterkte en liefs
Ons alle 9
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Solarstone83

Bedankt :)

Afgelopen zaterdag heb ik mijn vriend in laten slapen, hij was nog geen 2 jaar oud. Het was een hele lieve en vrolijke vogel die behoorlijk tam was. Zijn vriendinnetje en ik zullen hem nooit vergeten, hij heeft een mooi maar te kort leventje gehad :'(

Loeky

Ah, heel veel sterkte gewenst!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19