kruipersziekte of wat anders?

Gestart door viro, oktober 21, 2014, 18:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

viro

goedenavond
dit parkietje kan niet vliegen, degene van wie het parkietje is zegt dat ie denkt dat het geen kruipersziekte is omdat ie al zijn veren nog heeft..maar weet dit niet zeker..
ik heb zelf geen andere kromsnavels (wel een puntsnavel zangvogeltje in huis) en ik mag de vogel gratis hebben als ik wil, want ik zocht een parkietje om tam te maken..
Zien jullie of dit nou een kruiper is of niet, zoniet ziet hij er gezond uit?
advies gevraagd..

Audrey

Persoonlijk heb ik geen ervaring met kruipertjes, maar volgens mij ziet zijn staartje er niet OK uit.

Hoe oud is het diertje?

Ik vind hem wel een schatje  :D

viro

10 september uit het nest gekomen (is mij verteld) dus is die dan een week of 10? of heb ik dat dan helemaal mis? en kan ik hem op die leeftijd nog tam krijgen?
ik mag dit vogeltje dus bij iemand ophalen maar ik dacht ik vraag hier even aan kenners of het beestje er gezond uit ziet en hoop hier ook tips te krijgen dat mocht het een kruipertje zijn of die dan gewoon buiten het niet kunnen vliegen om makkelijk te houden is als gezelschapsvogeltje, of zijn het echt probleembeestjes die van alles gaan mankeren? ik heb er geen ervaring in maar vind hem zelf ook errug lief en schattig eruit zien  :)

josva

#3
Dit parkietje heeft snavelmijt en een vrij ernstig stadium al en is zwak en heeft nog al zijn veren nog niet op een normaal niveau vanwege zijn leeftijd.

Het is nog niet te zeggen of het kruipersziekte is vanwege de leeftijd, maar dit parkietje moet zowieso naar een dierenarts

waar heb je dit aanbod gekregen? Van wie?

viro

bedankt voor uw reactie! ik had zelf ook al zoiets van wat zit er aan zijn snaveltje? maar goed ik heb geen verstand van parkietjes dus dacht van als er wat met het beestje is dan zal iemand het hier wel weten!
nou ik ga het diertje niet ophalen dan zit ik met iemand anders zijn probleem opgescheept en is diegene er mooi vanaf! jammer hoor van zo'n lief beestje dat wel!

josva

Dat is zeker jammer

het beestje is wel de dupe ervan. Degene die het parkietje weg wil doen zou het beestje moeten helpen in plaats van "gratis" weggeven

Wie is het?

Parkieten-Freak

Citaat van: josva op oktober 21, 2014, 21:31:24
Dat is zeker jammer

het beestje is wel de dupe ervan. Degene die het parkietje weg wil doen zou het beestje moeten helpen in plaats van "gratis" weggeven

Wie is het?
Het is zeker jammer voor het parkietje maar we gaan hier geen namen en rugnummers van eigenaren noteren.

Dit parkietje heeft mogelijk (een lichte vorm) van kruiperziekte. De snavelschurft is minimaal en zeer eenvoudig te behandelen, dat zou voor mij geen reden zijn om de vogel te weigeren. Kruipersziekte trouwens ook niet, mits ik GEEN andere grasparkieten in huis had.


Kleintjes

De mijt is inderdaad eenvoudig te behandelen en zo erg is 't kleintje er ook niet aan toe, hoor.
Ik ben 't met PF eens; mogelijk lichte vorm van kruipersziekte. Deze schatjes kunnen ook 'n prima piekfijn leven hebben, als je maar niet kweekt met hen )of parkieten die contact hebben / hadden met hem / haar).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

viro

goedemorgen
ik was even geschrokken van dat berichtje over dat het een ziek beestje is en van die snavel.
diegene zegt overigens dat het zand is op zijn snaveltje, maar weet nu niet meer wat ik moet geloven?
en ik ben niet zo dat ik iemand zijn naam ga noemen op een forum want diegen zoekt ook gewoon maar een plekje voor die vogel en heeft er zelf bij gezegd dat het misschien een kruipertje is maar dit niet zeker weet.
ik heb geen andere parkieten wel een sijsje, weet niet of dat kwaad kan voor mijn andere vogel?
ik had op een ander forum de vraag gesteld of mijn mozambiquesijsje samen kan met een grasparkiet maar dat schijnt niet te werken helaas, daarom had iemand mij toen een berichtje gestuurd dat ie voor mij misschien de juiste oplossing had om dat kruipertje te kopen, zodat ik toch nog een grasparkietje kon hebben zonder dat mijn mozambiquesijsje die hoog met zijn kooitje aan het plafond hangt hier geen hinder van zou hebben omdat de parkiet er dan toch niet bij zou kunnen komen, dat was eigenlijk hoe ik bij dit grasparkietje terecht ben gekomen..
twijfel nu wat ik het beste kan doen..en kan hij op deze leeftijd nog tam gemaakt worden? is nog geen mensen gewend zegt dien man..
En wat denken jullie is het zand of niet?

Samm

Tam worden kan zelfs met 10 jaar nog, geen probleem!
En of het nou zand of mijt is dat maakt toch niet uit.. Het is makkelijk te behandelen en dit kan je ook zelf doe..  Ben het met kleintjes eens ik zou dit schatje hierom niet laten schieten!

Audrey

Ik zou hem ook direct in huis halen, bekje behandelen en veel aandacht geven. Dan wordt hij vast vlug vriendjes met je.
Maar misschien is een soortgenootje (nog een kruipertje dan?) ook een goed idee, dan hebben ze elkaar als jij er niet bent. Kruipertjes hoeven op zich geen probleem te zijn, zorg voor een leuk speelplein op de grond en laddertjes om bij de kooi te raken.