Geagiteerd popje

Gestart door RianneND, oktober 11, 2014, 11:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RianneND

Beste Forumleden,

Ik heb me aangemeld voor dit forum omdat mijn popje de laatste tijd steeds vaker geagiteerd gedrag vertoond.
Ik heb twee parkieten. Een geel vrolijk mannetje (Pimmetje) en een blauw diva popje (Duupje).

Het gedrag wat het vrouwtje de afgelopen tijd vaker vertoond snappen we niet.
Ze houdt haar veren strak op het lichaam, maakt zichzelf dun en lang. Buigt door de pootje helemaal naar voren en houdt haar vleugels trillerig wat van haar lichaam. Op deze manier zit ze op stokjes en laddertjes in de kooi steeds wat verder naar voren te buigen tot ze bijna of helemaal naar voren valt. Richt zich snel weer op een gaat weer door met dit gedrag. Ondertussen maakt ze wat geluidjes (niet paniekerig). Dit gedrag kan makkelijk een half uur tot een uur duren.
Het mannetjes is ondertussen vrolijk verder aan het kwebbelen in een hoekje van de kooi.

Het lijkt alsof het vrouwtje heel graag wil vliegen, alleen staat de kooi bijna altijd open. Dus als ze eruit zou willen is dat geen probleem. Gisteren zat ze zelfs bovenop de kooi dit gedrag te vertonen. Geef je haar dan een zetje om even te vliegen maakt ze een rondje en gaat dan weer plat op de kooi zitten.
Ik heb een foto toegevoegd hoe ze er in de kooi dan bij zit.

Ik hoop dat iemand dit gedrag herkend!

Groetjes Rianne

Samm

Raar indd, nog nooit meegemaakt, misschien een idee een vogelarts te raadplegen even bellen of mailen.

Sara

Ik sluit me aan bij Samm. Dit is geen normaal gedrag, er is waarschijnlijk iets mis. Eet ze verder goed? Is er iets gebeurd voor dit gedrag begon? In ieder geval lijkt het me ook het beste om met het parkietje naar een vogelarts te gaan.
Laat je ons nog weten hoe het verder verloopt en wat de vaststellingen zijn van de vogelarts?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

RianneND

Ik heb dezelfde foto en de uitleg gestuurd naar een vogelarts in de buurt.
Het lijkt me niet nuttig om haar mee te nemen die kant op.

Lichamelijk lijkt ze absoluut niet ziek.
Goed verenpak, slaapt netjes op één poot, snavel in de veren.
Eet en drinkt goed. En op die rare momenten na fluit ze vrolijk met het mannetje en de muziek mee.

Ik ben benieuwd of ze me op afstand kunnen helpen.
Ik laat het jullie weten.

Bedankt voor de berichten tot zover!
Gr Rianne