Overleden door liefdesverdriet???

Gestart door Taz, oktober 07, 2014, 17:28:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hmmm... tja, misschien een rare vraag, maar het houdt mij wel bezig!

Afgelopen 2 jaar zaten in mijn kooi Spek en Tarkan altijd samen. Kroelen, zaadjes voeren etc. Vorig jaar hebben ze ook samen een nestje gehad.

Een week of twee geleden merkte ik dat Spek meer toenadering zocht naar een andere pop in de kooi. Kroelen, zaadjes voeren etc. Ook zag ik dat Spek 'vreemdging' (terwijl ik het typ denk ik, hoe debiel moet dit klinken...)

Vorige week, leek Tarkan wat stilletjes. Zij zat niet bol ofzo, maar gewoon stilletjes. 's Avonds vond ik haar dood in de kooi.

Ik heb geen ziekteverschijnselen geconstateerd, het leek 'ineens'zo te zijn.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat zij haar 'vriendje' miste... maar liefdesverdriet??? Zou dat aannemelijk zijn????

Ik hoor graag jullie mening...

Spek lijkt overigens weinig last te hebben van het verdwenen zijn van zijn (ex-)vriendinnetje. Eerder lijkt er rust in de kooi te zijn... (er zitten nu nog 2 mannetjes en een pop)

Iris7

Ik denk dat Spek gemerkt heeft dat Tarkan ziek was en haar daarom negeerde. In het wild worden zieke dieren ook in de steek gelaten. Doordat Tarkan overleden is nadat Spek haar 'verliet voor een ander', lijkt het alsof ze aan liefdesverdriet is overleden. Het is slechts een theorie, maar volgens mij komt het hierdoor.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Ben het met Iris eens, zieke en zwakke parkieten worden vaak verstoten, en ze zijn niet monogaam dus liefdesverdriet lijkt mij niet mogelijk (zullen vast uitzonderingen zijn).