Popje al bijna 2 jaar ziek, neusdop verkleurt niet meer

Gestart door Cyanide, september 25, 2014, 11:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cyanide

Hallo,

Mijn popje is 2,5 jaar oud. Ik weet eigenlijk niet eens 100% zeker of ze een popje is, want haar neusdop is na ongeveer 9 maanden nooit meer veranderd. Ze had vroeger altijd een oranje/roze neusdop, maar op een gegeven moment werd dit een bruine korst en is hij eraf gevallen. Sinds die tijd (al bijna 2 jaar) heeft ze een lichtblauwe neusdop.
Het is geen gezond parkietje, ze heeft het altijd koud en zit met de veertjes bol. Ze is net zo groot als haar mannetje (kerngezond), maar ze weegt 35 gram en hij 45. Ze eet de halve dag door, maar ze braakt ook veel zaadjes uit. De dierenartsen hebben haar ontlasting al vaker bekeken, ze hebben haar onderzocht op kropontsteking, maar ze vinden telkens niets. Nu lees ik veel over tumoren bij vervellende neusdoppen, maar kan ze daar al bijna 2 jaar mee leven?

Alvast ontzettend bedankt,

Radeloze Herma

Samm

Hoi Herma wat een vervelend verhaal, als ik jou was zou ik een keer met.de vuist op tafel slaan! Je betaald voor die onderzoeken en dan heb je nog niks dit kan echt niet.
Het is trouwens een mooi manneke!

Cyanide

#2
Echt een manneke? Hihi. Hoe kan het dan dat ze de eerste 9 maanden een oranje/roze neusdop had?
Daarnaast is ons mannetje Puck nogal opgewonden afgelopen dagen, probeert er de hele tijd achterop te gaan zitten.. Zou hij dat doen als Lizzy een manneke was?
Bedankt voor je reactie!

Samm

Mannetjes tot de jeugdrui of 6 maanden hebben een roze neusdop ;)

dapje

Ons parkietje zat ook vaak bol met de veertjes. Ook vaak laten onderzoeken, maar konden niks vinden. Ze heeft 5 jaar geleefd en toen was het ineens over. Ik heb haar laten onderzoeken en het bleek een tumor te zijn. Dat had de dierenarts al wel verteld de laatste keer dat we daar waren. Je kan dus wel met je vuist op tafel slaan, maar wat wil je doen als hij wel een tumor heeft? Ik heb er samen met de dierenarts voor gekozen om geen verder onderzoek meer te doen en uiteindelijk had ze er ook niks aan gehad. Een parkiet kan je toch niet opereren aan een tumor bij de lever. Ik hoop dat jouw parkietje nog heel lang mee gaat en wens je veel geluk met hem.

Samm

Ik zou op de tafel slaan omdat ik zou willen weten of m'n grasje er last van heeft.. Ik zou het niet op m'n geweten willen hebben dat 1 van mijn heren constant moet leven met pijn, en als ik de omschrijving zo lees heeft dit parkietje er behoorlijk last van.

karin v h

Wat een prachtig manneke!
Samm, ik moet je een beetje tegenspreken, jij schrijft dat mannetjes tot de jeugdrui een roze neusdop hebben maar dat hoeft niet altijd, soms hebben ze meteen wel een blauwe neusdop!

Vertel eens iets meer over jou parkietje misschien kunnen we je wat tips geven.
Heb je 1 of 2 parkietjes, dit begrijp ik niet goed uit jouw verhaal?
Het overgeven hoeft geen overgeven te zijn maar dat doen ze vaak als ze het andere parkietje willen voeren of een spiegeltje. Als ze verliefd zijn maar dat kan ook zijn op het baasje.
Wat geef je ze te eten? Krijgen ze iets van groenvoer?
Misschien kun je ons wat meer informatie geven.

Samm

Je hebt gelijk Karin! Maar in de meeste gevalen zie je het verschil dan wel :)