helaas, Boefje is overleden

Gestart door Boef, september 23, 2014, 15:15:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Boef

Totaal toch onverwachts, vind ik net Boef stuiptrekkend op de grond. Ik naar beneden rennen om een doosje te halen om naar de dierenarts te gaan, maar bovengekomen was Boefje al overleden. Erg erg treurig! Het ging juist zo goed. Hij leek bijna hersteld, at gewoon goed, dronk goed en floot zelfs weer aardig wat. Gisteravond zat ze wel opeens HEEL bol, maar dat was maar even. Daarna leek ze weer helemaal goed.  Wat kan het geweest zijn, het leek wel een soort van beroerte. Ik hoop ook dat het niet te lang heeft geduurd.

Maar wat nu? Heertje, het mannetje zit nu weer alleen. Hij kwaakt nu een beetje en kijkt wat omhoog. We gaan over 1,5 week op vakantie. Ik wil eigenlijk nu gelijk naar de winkel een nieuwe halen. Kunnen ze gelijk 1,5 week wennen en is Heertje niet alleen. Ook omdat we voor die tijd overdag veel weg zijn.

Wat raden jullie aan? De vorige keer toen we Heertje hadden gekocht, hebben we hem gelijk samen met Boef gezet en dat ging prima. Ze hadden elkaar gelijk gevonden. Ik haal hem in ieder geval toch niet meer bij Intratuin. Heb er toch een nare smaak aan over gehouden. Weet iemand nog een kweker in Amersfoort?

We willen eigenlijk meer parkietjes. Over even en oneven zeiden ze in een dierenzaak, dus niet de Intratuin, dat je best oneven aantal kan hebben. Alleen als je wilt gaan fokken/kweken kan dit niet zo een goed idee zijn. De kooi is meer dan groot genoeg voor 3 parkieten, dus....

Samm

Sterkte! Je hebt je best gedaan voor boef!
3 parkieten is 1 stelletje en een 3e wiel aan het wagen, dus nee geen goed idee :), dan zal je gelijk voor 4 moeten gaan.. Maar dan heb je wel meer kosten en meer geluid en passen deze in je kooi? Dus denk er goed overna :)

Ayarea

Sorry om te horen, hier is toevallig Manny ineens overleden (1 jaar 2 maanden). Ze zaten met zijn viertjes en nu met zijn drietjes. Ze hebben eerder met z'n drietjes (Een paar maanden toen Shanji ook onverwacht was overleden) gezeten en dat ging prima. Wel 2 mannetjes en 1 vrouwtje overigens dus misschien ligt het daar aan. Ze knuffelen en kroelen om en om met elkaar.

Loeky

Veel sterkte gewenst.
Ik zou eerst op vakantie gaan en dan een nieuw maatje kopen.

Op de site hier zijn ook regelmatig parkieten te koop of worden afgestaan.
Tip: Kijk eens op het prikbord.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sara

Dat moet schrikken zijn zeg, je parkietje is zo'n toestand zien en dan is het zo snel al gedaan... Is helemaal niet leuk om zoiets mee te maken. Ik wil je hiermee ook heel veel sterkte wensen.
Zoals Samm zei, is een oneven aantal net geen aanrader. Ik heb zelf ook vaak kunnen vaststellen dat er bij 3 parkietjes vaak één uit de boot valt als ik bekeek hoeveel aandacht er aan elkaar gegeven werd. Ik zou zoals je zegt dat waarschijnlijk het beste is, zeker zo snel mogelijk een nieuw vriendje halen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes