chippie 'fietst'op schommel, moet ik deze weghalen?

Gestart door mellovesbirds, september 21, 2014, 09:00:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mellovesbirds

goedemorgen allemaal. mijn parkietje gekocht op 19-8-14 zit nogal veel over de kraaltjes te schuren die ik op zijn schommel heb gemaakt. hij kletst er ook tegen en wordt héééél boos als ik in de buurt kom van de schomml. is dit wel goed? wordt hij zo wel tam als ie alleen oog heeft voor de speeltjes in zijn kooi?  :-\ groetjes   

Samm


foxie13

Parkietjes worden vaak geobsedeerd op hun speelgoed doordat ze geen soortgenootje hebben.

Veel parkietjes zien er zo echt een soortgenootje in, dat ze het spiegeltje/speelgoed gaan voeren en dat kan soms zulke extreme vormen aannemen dat ze niets anders meer doen dan hun eigen spiegelbeeld voeren en nergens anders meer belangstelling voor hebben.

Het beste is, vind ik, om een echt soortgenootje te geven.

josva

Probeer het even weg te halen voor een weekje en het is over. Hang er wel iets anders voor in de plaats.

meer van het favoriete speelgoed lijkt ook te helpen, ik heb een parkiet die het leuk vind om die klaargeplukte snoepstokken de hele dag te laten slingeren en ook hele verhalen tegen te vertellen.

ik heb het spiegeltje weken erna gekocht met een schommeltrapje en daar is geen intresse in (heel af en toe het trapje is lekker hoog om op te slapen als er op me hand geen plek is)

Ik heb gemerkt dat iets dat een tijdje uit het zicht is verdwenen dat de intresse er sterk in daalt na een week of 2. Planten in huis werden een tijdje uit het zicht gezet en daar is (gelukkig) geen intresse meer in

Samm

Ja maar het is de oplossing niet, het zijn groepsdiertjes dus als ze alleen zitten kunnen ze 'gestoord' gedrag vertonen en het kan zijn dat dit pas het begin is.