HELP stervend jong!

Gestart door Evogelman, september 11, 2014, 18:23:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evogelman

Hallo ik heb een vraag. Ik heb in min voilière een vogeltje in het broedhokje zitten die niet gevoerd wordt door de moeder. Het jong is erg traag en mager. Nu hebben wij (aangezien het niet anders kan) besloten om het jong met de hand (een spuitje zonder naald) redelijk vloeibaar eivoer te geven. Nu slikt het jong het niet meer door en blijft het eiervoer in de snavel zitten. Moet het eruit gehaald worden? Of kan het blijven zitten? Ik ben bang dat het jong stikt. Heeft iemand misschien ook nog andere ideeën om het jong in leven te houden? Of tips?

azalaia

Ik snap heel goed dat je er alles aan wilt doen om dit jong in leven te houden. Ik denk echter dat het kleintje te zwak is om nog te eten en zal het sterven. Misschien kan je nog iets anders proberen, iets dat vloeibaarder is dan wat je nu geeft, maar ik vrees dat de natuur al heeft besloten... :(

Evogelman

Citaat van: azalaia op september 11, 2014, 19:01:18
Ik snap heel goed dat je er alles aan wilt doen om dit jong in leven te houden. Ik denk echter dat het kleintje te zwak is om nog te eten en zal het sterven. Misschien kan je nog iets anders proberen, iets dat vloeibaarder is dan wat je nu geeft, maar ik vrees dat de natuur al heeft besloten... :(

Daar ben ik inderdaad bang voor. Maar ik geef de hoop nog niet op, misschien is er nog iets waarmee ik het beestje kan helpen.. Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ayurveda

ik zou sowieso speciaal handopfokvoer geven (bijvoorbeeld Nutribird A21). Niet te dik en warm genoeg. Te koud of te heet is ook niet goed.

Hoe oud is het jong?

Hij zal wss ook verwamd moeten worden dmv een kruik of warmtelamp.

Ik heb zelf al parkieten jongen groot gebracht, het moet te doen zijn mits het jong niet gewond, ziek of te verzwakt is.

succes!