Ruzie in de tent.

Gestart door dapje, september 07, 2014, 18:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dapje

Ik heb sinds een paar dagen een vrouwtje erbij! K!etje. Het popje dat we hadden was overleden en het mannetje Binkie zat erg te schreeuwen. Wij hebben een dag later een nieuw popje gehaald. Ze is heel lief en wil graag bij hem zijn. Hij is echter erg bang en hij moet nog niet echt iets van haar hebben. Ze is ook erg druk. Ze doen elkaar niks aan, maar ze maken een hoop herrie. Hoelang kan het duren eer ze gezellig met elkaar gaan doen? Wij dachten er goed aan te hebben gedaan om er weer een vogeltje bij te nemen, maar nu twijfelen we of Binkie het wel leuk vind. :-[

Usya

Bij mijn grasjes duurde het ongeveer 2 weken tot ze stopten met krijsen enz. Ze doen dit nog wel af en toe, maar dat is denk ik wel normaal. Elke vogel is anders dus het kan langer/korter duren. Geef Binkie gewoon de tijd om wat te wennen, hij heeft zware dagen gehad en dit zal later waarschijnlijk goedkomen! ;)
Ps: veel succes nog met je vogeltjes :)

dapje

#2
hierbij een filmpje van ze. Ze gaan al meer naar elkaar toe en gaan dan ook met de snaveltjes tegen elkaar aan. Het lijkt nog wel een machtsstrijd.

dapje

heb mijn foto verandert. Ik heb ze allebei erop staan, want ze zaten voor het eerst rustig naast elkaar!

Usya

Helaas kan ik het filmpje niet zien. Maar ik denk dat ze elkaar aan het voeren zijn, houden ze hun kopjes schuin met. hun snavels in elkaar? Fijn voor je dat ze al samen zitten, de mijne zitten nu nooit uit elkaar, haha xd

dapje

Inmiddels al wat dagen verder. Ze zitten af en toe kusjes te geven, maar ze zitten ook nog vaak achter elkaar aan. Binkie vind haar best druk. K!etje is ook nog lekker jong en speels. Ze hangt op haar kop, schommelt en maakt dingen die in de kooi hangen kapot. We zijn blij dat ze met zijn tweetjes zitten, maar ze krijsen af en toe nog wel naar elkaar.

dapje

Nog even een update. Ze zijn helemaal in love. Ze geven elkaar kusjes en Binkie probeert ook op haar te klimmen. Dit wil ze niet en laat hem dat ook weten. Ze zitten heerlijk s'avonds tegen elkaar aan. Overdag zijn ze lekker actief. Ik merk dat Binkie wat ingeslapen was met Twitter. Twitter deed niet zo actief. Ik ben blij dat we k!ietje erbij hebben genomen. Hij is helemaal gelukkig!
Gezellig dat gekeuvel als ze bij elkaar zitten!

Iris7

Wat leuk dat het zo goed gaat!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Usya

Fijn dat het al zo goed gaat! :D

dapje

Het is inmiddels al weer een hele tijd geleden, maar ze hebben elkaar helemaal gevonden en zijn super verliefd! Echt schattig om te zien. Ze zijn lekker actief.

grasParkiet2

Gelukkig  :D

Mijn zonparkiet wist ook eerst niet wat knuffelen was en vond het maar eng veren poetsen van anderen. Na een tijdje oefenen en een leuk vrouwtjes pyrrhura is die helemaal in love.Waar zij is is hij. Samen knuffelen en als 1 grote vogel tegen elkaar slapen.

Dus het duurt soms even maar de meeste vogels kunnen het na een tijdje met de andere wel vinden.