Mannetje of vrouwtje? Tweede vogel erbij?

Gestart door Bigbird, september 01, 2014, 16:21:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bigbird

Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft een parkietje (zie foto, is niet tam, maakt wel veel geluidjes) en ik heb de afgelopen uren internet afgespeurd, omdat ik me afvroeg of het een mannetje of een vrouwtje is. Ik kom er niet uit. Ik vind steeds terug dat bij dit type (het albino + geel -type) het geslacht niet te bepalen is door naar het snaveltje te kijken. Klopt dat of is hier misschien een expert die een sluitend antwoord kan geven?

We willen graag weten of het een mannetje of een vrouwtje is, omdat we er misschien een nieuw tweede parkietje bij willen zetten uit de vogelopvang. Wat is jullie advies? Stel dat we niet te weten komen of het een mannetje of een vrouwtje is, maar het toch zo goed mogelijk willen doen, kunnen we dan beter een mannetje of vrouwtje erbij zetten?

Mijn vriend heeft er eerder ook al eens een mannetje bijgezet, maar dat is niet goed gegaan. Het leek erop alsof die slachtoffer geworden is van een soort herhaaldelijk gepik. Herkennen jullie dat? Is het dan wel verstandig om er opnieuw een tweede diertje bij te zetten?

Alvast bedankt!  :)

Pauline

Iris7

Als je het geslacht niet weet, kun je er beter een mannetje bij zetten, dan voorkom je poppenruzies.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).