een 2e parkiet bij vier jaar oud mannetje.

Gestart door chico2, augustus 30, 2014, 20:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico2

Hoi Hoi,

Ik had een vraagje.
Ik heb al vier jaar een mannetjes parkiet genaamd Chippy.
Nu zou ik er graag een ander parkietje bij willen zetten, maar zou dit nog kunnen?
en maakt het wat uit of dat een mannetje of vrouwtje is?

Groetjes  Chico2

Usya

Ik denk dat dit wel zou kunnen, maar ze zouden dan wel een tijdje aan elkaar moeten wennen. Het geslacht maakt niet uit aangezien het een mannetje is. Als het een popje zou zijn mocht je alleen een mannetje erbij zetten, want twee popjes maken vaak ruzie! ;)

2BFielicious

Mijn popje Stitch was ook 2,5 jaar alleen voordat er een vriendje (Lilo) bij kwam.
Vond het doodeng want was bang dat ze dat helemaal niet leuk zou vinden, omdat ze zo tam was en op mij gericht.

Het duurde echt wel een eventjes, maar Nu zijn ze echt vriendjes en het is heel leuk te zijn als ze elkaar aan het verzorgen zijn of met elkaar over een tak aan het rennen.
Lilo werd eigenlijk veel sneller handtam en opgevoed want die komt alleen op plekken waar stitch komt. En dat is dus ook bij mij, dus het mannetje kwam er ook gewoon bij zitten. Maar Lilo komt dus ook niet op plekken waar hij niet mag komen, want Stitch gaat daar (tenzij ze een recalcitrante bui heeft) ook niet heen.

Af en toe zijn ze elkaar heus wel eens beu. Stitch is rustig, Lilo heeft ADHD. maar als je een ruime kooi hebt en genoeg vliegruimte dat ze ook gewoon weg kunnen van elkaar, dan maakt dat niks uit.

Ik had een popje dus heb inderdaad een mannetje erbij gezet. Als je al een mannetje hebt maakt het geslacht wat je er bij zet niks uit.

Veel plezier met een tweede!