Mannetje overleden, waar moet ik op letten (qua gedrag) bij het popje?

Gestart door pip2013, augustus 23, 2014, 21:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pip2013

Hallo,
Helaas is vandaag mijn mannetje Koos onverwacht overleden aan een interne bloeding maar hij zat altijd samen met Pip (een pop van bijna 1 jaar die net een beetje hand-tam begint te worden). Ik heb al bevestigd gekregen van de dierenarts dat het niet iets besmettelijks is en dat Pip helemaal gezond is.
Hoe kan ik de komende dagen het beste de zorg voor haar aanpakken? En waar moet ik op letten in d'r gedrag? Ik heb al een spiegel opgehangen maar vandaag is ze echt al de hele dag doodstil.
Ik ben heel erg benieuwd naar tips van jullie?

dapje

Allereerst sterkte! Een parkietje verliezen is nooit leuk.
Ik heb het een tijd geleden gehad. Het mannetje viel ineens van zijn stokje en was binnen een seconde dood. Het vrouwtje heeft erg moeten wennen en miste hem enorm. Ze was ook stiller dan normaal. Ik heb geen spiegeltje opgehangen, maar wij zijn vrij snel een ander mannetje gaan zoeken. Die heeft eerst in een kooi naast haar gestaan. Dat vond ze gezellig en ze werd weer levendig. Maar al gauw werden ze verliefd en wilden bij elkaar zitten. Het gaat nu prima met z'n tweetjes.
Nogmaals sterkte en ik hoop dat ze snel weer een vriendje krijgt.

dapje

Helaas heb ik het nu ook zelf aan de hand. Mijn popje is vandaag overleden. Het mannetje zit nu alleen. Ik wil zo snel mogelijk er een vrouwtje weer bij zetten, maar ik wacht nog op de uitslag van de dierenarts.