Popje geadopteerd, maar kan (nog) niet vliegen..

Gestart door Nadine, augustus 15, 2014, 18:08:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo allemaal.

Ik heb een mooie buitenvoliere met binnenhok met hierin (onderandere) grasparkieten.
Nou had ik hier op het forum aangegeven dat ik poppen te kort kwam waardoor mijn mannen ruzie kregen om de vrouwen en de dierenwinkels verkochten op dat moment geen poppen (en marktplaats ook niet)

ik heb mail contact gehad met iemand over een popje, maar dit contact ging niet heel flot waardoor ik ondertussen 4 mannen en 4 vrouwen had zitten. echter had ik haar al toegezegd, dus toen ze mailde dat ze haar toch wou komen brengen hebben we besloten haar toch te "adopteren" haar mannetje was overledenen nu zat ze alleen.

Het Popje heet Mila en is 6 jaar oud.
ze heeft haar hele leven samen met een mannetje in een kooi gezeten, ze mocht er altijd uit maar deed dit nooit..
zodra ik haar in de voliere liet, storte ze naar beneden, ze heeft 2 dagen in de voliere gezeten en zat constant bovenin, at en dronk niet en als ze het niet meer volhield of schrok dan wou ze wegvliegen maar storte als een baksteen naar beneden..  :o :'(


in 1e instatie wou ik het even aankijken, ze was via het kwartelluikje ook al buiten geweest en was brutaal en nieuwschierig, maar toen ze vanmiddag haar vleugel leek bezeerd te hebben heb ik besloten om haar in een kooi terug te stoppen..

ik heb een kooi ingericht en deze op een tafel in de binnenvoliere gezet, alle vogels kwamen haar al even opzoeken en ze ging direct richting haar voerbakje op zaadjes te eten, dus ben blij dat ik dit gedaan heb.

(Dino, het mannetje op de kooi, heeft haar gisteren de hele dag bij gestaan ook al ligt zijn popje op eieren, ook nu weer komt hij haar opzoeken)

mijn idee is nu haar even in de kooi te laten en deze dicht te houden tot ik merk dat ze goed gewent is, dan de kooi open zetten overdag en gewoon eens kijken wat ze doet, en dan 's nachts weer dicht voor haar rust, hopelijk leert ze op deze manier haar vleugel spieren weer te gebruiken en weer te vliegen..

ik heb al even gegoogled naar de symptomen, maar het is geen kruipertje, haar vleugel en staartveren zijn gewoon normaal, ze ziet er net zo uit als alle andere grasjes in mijn voliere.

waarom plaats ik dit?
Omdat ik benieuwd ben of er mensen ervaringen hiermee hebben of tips?
het is de bedoeling dat Mila hier haar oude dagje mag slijten, dus dat moet wel aangenaam zijn  ;D

Nadine


dapje

gelukkig maar! Fijn dat ze bij jou de oude dag mag slijten!