Kippenluizen en parkietjes

Gestart door Kleintjes, augustus 13, 2014, 18:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

voor de verandering eens 'n vraag :)

Enkele kipjes op de kinderboerderij hebben beestjes *kriebel overal*. Nu vroeg ik me af, of die beestjes op parkietjes over kunnen gaan.
En tevens de vraag: Misschien 'n ideetje om de grasjes voor de zekerheid met anti-parasiet middel te behandelen?

De beestjes die de kipjes hebben, zijn bloedluizen (getsie!). Wil niet dat de mopjes hier straks ook engerdjes over zich hebben krabbelen. Er is voorlopig nog niets aan de hand, ze zijn gewoon vrolijk, gezellig en gezond.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Bloedluis is lastig te bestrijden en ik denk eigenlijk dat jullie dit op de kinderboerderij moeten gaan bestrijden. Het is een zeer vervelende aandoening voor de vogels. De parasieten zuigen s-nachts bloed op bij de kippen, waardoor ze bloedarmoede krijgen en vermageren.

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor je eigen vogels, zeker niet als je je omkleed zodra je terug komt van de kinderboerderij.
Preventief behandelen van je parkieten is zinloos, er is immers geen sprake van besmetting. Daarnaast is het vrijwel zeker schadelijk voor hun gezondheid.
Mocht je toch nog niet helemaal gerust zijn, leg dan af en toe een keer een wit lakentje onder de kooi, dan kun je mooi checken of er bloedluis aanwezig is.  :)


Kleintjes

De kippen (alsmede de eenden, kalkoenen en parelhoentjes) zijn en worden behandeld. We vermoeden dat de beestjes met de wilde vogels zijn meegekomen (kauwtjes, kraaien, duiven) of mogelijk hebben meegelift met muizen.

Ik kom niet aan de kleintjes als ik terug ben van 't werk, dan wil ik liever douchen en omkleden - zo'n geitenstal is niet echt fris  ;D Dus dan zou 't eigenlijk veilig zijn. Aankomen is sowieso 'n wonder, lukt alleen als ik de moet vangen voor de nageltjes te knippen (heb er 'n paar waarvan ze doorgroeien, ondanks de mineraal stok).

Ben opgelucht :) Kans van enge beestjes op m'n vriendjes is dus bijna niet bestaand, mooi :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses