Met mijn parkiet onder de douche

Gestart door BlueBirdz, augustus 11, 2014, 19:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlueBirdz

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een jong parkietje. Hij leert heel snel, en heb wel eens gelezen dat vogels mee mogen onder de douche. Geld dit ook voor grasparkieten? Dan zou ik heel graag eens willen kijken of hij dat leuk vind.
En is er nog een bepaalde tijd op de dag dat ik hem het beste mee kan maken onder de douche?

Gr. BlueBirdz

Koert B.

#1
Goedemorgen,

Leuk dat je ook een kleine gevleugelde vriend hebt!

Wat het douchen betreft... ik zou er in ieder geval nog een paar weken mee wachten. Zoals je zei heb je hem net een paar dagen dus ik zou hem eerst een paar weken de tijd geven om aan de kooi, de omgeving en jou te wennen zodat hij helemaal op zijn gemak is.

Mee onder de douche doe ik zelf nooit maar er zijn topics waar mensen het wel doen zoals deze of deze

Ik zelf doe het niet, ik vul een plantenspuit met warm water en besproei ze, als ze rustig blijven zitten en hun veertjes beginnen te poetsen spuit ik nog iets meer, als ze meteen weg vliegen dan stop ik er mee. Dit probeer ik eens per 4 tot 6 weken, voor de rest poetsen ze zichzelf met water uit het waterbakje als ze dat nodig vinden :) Beste tijdstip waarop je dit kan doen is smorgens of eind van de middag. 'Smorgens hebben parkieten meestal hun eigen ochtendritueel van wakker worden, eten, poetsen en wassen en een beetje rekken en strekken en eind van de middag zijn ze wat actiever tot het slapen gaan dus drogen ze weer goed op. Doe je het in het begin van de middag of later op de avond dan is er een kans dat ze nog nat zijn als ze gaan slapen en hier kunnen ze ziek van worden.

Veel plezier in ieder geval met je nieuwe vriendje!

Just my 2 cents