Sepia

Gestart door Maartje Emons, november 27, 2005, 16:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje Emons

Mijn Chico is dol op sepia. Als ik sepia in de kooi hang heeft ze binnen een paar uurtjes de sepia helemaal kaal geknabbeld. Nu krijgt ze ongeveer 2 stuks sepia per week. Maar ik vraag me af of dat wel gezond is? Als ik namelijk elke dag een sepia in de kooi zou hangen eet ze die ook gewoon op. Wat kan ik dan het beste doen?


Chantalleke

Hoi Maartje,

Twee stuks per week  :blink: ?? Puh, dat is wel veel hoor.
Ik zou het bij 1 per week houden persoonlijk. Je kan de sepia dagelijks gewoon voor een bepaalde tijd in de kooi hangen (een half uurtje of zo)

Maar lees de topic van Dick eens. De meningen over sepia zijn verdeeld namelijk. Ik zelf heb momenteel alleen een mineraalsteentje. Tijdens de ziekte en dus de antibioticakuur moest ik voor de werking van de medicijnen de sepia uit de kooi halen... ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...2378&#entry2378

Groetjes,
Chantal

Maartje Emons

Bedankt voor de informatie, ben aandachting alle oude berichten door gaan lezen. Nu ik dit allemaal weet krijgt Chico gewoon 1 sepia per maand en zeker niet meer naar behoefte. Want vanmiddag heeft hij toevallig zijn nieuwe sepia gekregen en deze had hij binnen 2 uurtjes helemaal kaal geknabbeld. Dat is dus niet de bedoeling. Chico heeft ook een mineraalblokje in de kooi hangen alleen daar wil ze niks van weten. Vind ze alleen leuk om op te gaan zitten. Ben nu inderdaad bang dat ze verslaafd is aan sepia en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Nogmaals bedankt voor de link naar oude berichten omtrent sepia.

Ruudees


In de dierenwinkel zijn ook combiblokjes te koop, deels mineraal en deels Sepia, als ik het goed lees is dit misschien wel een leuke oplossing voor jou parkietje. Aangezien het uit een stuk bestaat gaat hij misschien van zelf ook aan het mineralen gedeelte knabbelen.

Ireen

CiteerIn de dierenwinkel zijn ook combiblokjes te koop, deels mineraal en deels Sepia, als ik het goed lees is dit misschien wel een leuke oplossing voor jou parkietje. Aangezien het uit een stuk bestaat gaat hij misschien van zelf ook aan het mineralen gedeelte knabbelen.
[snapback]17509[/snapback]



hooi
ik heb een vraagje het sepia da je op t strand ind is dat ook geschikt voor parkieten??  en hoe moet ik t dan schoonmaken??

Sonja

#5
Hoi Ireen,

Er is over dit onderwerp al ontzettend veel terug te vinden op het forum.
Misschien kun je de volgende keer eerst de zoekfunctie gebruiken, voordat je de vraag stelt? ;)

Deze keer heb ik eventjes voor je gezocht, en kijk eens:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...ic=215&hl=sepia

De bovenstaande link heeft Chantalleke ook al gegeven, een paar berichtjes hierboven.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...c=1679&hl=sepia

Groetjes, Sonja.

Ireen


Hoi
ik heb t gelezen alleen kan ik daar niet reageren..
het sepia dat je in de winkel koopt komt toch ook uit de zee??
dus waarom mag de parkiet t wel van de winkel en niet als je t zelf gevonden heb??

Maartje Emons

Ik heb nu inderdaad een combiblokje gekocht voor Chico. 3x raden: hij moet er niks van hebben. Het hangt er nu alweer vanaf het moment van jullie tips en sindsdien heeft hij ook even een sepia stop gekregen van mij. Maar ja hij wil dus niks weten van zijn combiblokje. Wat een grapjas is het toch ook.

Ruudees

Gewoon laten hangen, uit eindelijk gaat hij er toch aan knagen. Bij ons hangt er wel eens een snoep stok in de volliere, bij de een is deze binnen een half uur helemaal kaal geknaagd. Een ander hangt er soms wel 4 dagen in voordat er een stukje aan geknaagd wordt, maar dan is het meestal wel meteen raak. :blink: