zieke stille parkiet

Gestart door Rhonaa, juli 28, 2014, 16:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rhonaa

Hallo allemaal,

Onze tamme engelse grasparkiet is 2.5 jaar oud en was altijd een drukke en kletsende vogel. Hij was heel bijdehand en wist goed wat wel en niet mocht. Sinds 2/3 maanden is hij erg down. Hij zit alleen nog maar op de bankleuning, kletst amper en soms kan je hem gewoon aaien, iets wat voorheen niet kon. Sinds 5 dagen gooit hij het eten uit zijn voerbakje en loopt op de bodem van de kooi. We hebben al exta vitamine gehaald maar dit helpt niets. Heeft iemand enig.idee wat dit zal kunnen zijn en wat wij er aan kunnen doen?

Groetjes Rhona

Sara

Het enige wat je kan doen, is zo snel mogelijk naar een vogelarts gaan, want zo te zien is dit dringend nodig. Je kan dit best zo snel mogelijk doen als je merkt aan een parkietje dat er iets mis is, omdat parkietjes vaak zo lang mogelijk proberen te verbergen dat ze ziek zijn omdat ze in het wild zo sneller ten prooi zouden vallen. Zelf vitaminen kopen en toedienen heeft nooit veel kans op slagen. Als wij ziek zijn nemen we ook niet gewoon vitamientjes bij in de hoop dat we er zo bovenop komen, zonder te weten wat er mis is en welke behandeling hiervoor nodig is.
Hier staat een lijst met vogelartsen: http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Vele groetjes en beterschap voor je parkietje! Hou je ons op de hoogte?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Rhonaa

Hallo sara,

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen auto ter beschikking en is de dichtstbijzijnde vogelarts 45 min met de auto van mij vandaan. De dierenarts hier heeft geen verstand van vogels, toen de vogel schurft had moest ze eerst even googlen voordat ze die conclusie getrokken had. Dat wordt hem dus helaas niet..

karin v h

Het enige wat je dan kunt doen js misschien de ontlasting opvangen en deze opsturen naar Hedwig van der Horst. Ik heb even gekeken bij haar openingstijden en ze is deze week weer aanwezig al is het beperkt! Ik zou haar dat wel even opbellen.
Je legt onder je parkiet aluminiumfolie zodat ze daar haar poepjes op kan laten vallen. Deze vouw je goed dicht. Stuurt ze naar haar op en op dat moment zou ik haar bellen en haar antwoordapparaat inspreken. Je voegt bij de ontlasting de gegevens van je parkietje, hoe oud, vrouwtje, mannetje, leeftijd wat het mankeert en jouw gegevens!
Ik zou er niet te lang mee wachten, ivm de temperaturen zou ik het afgeven bij het postkantoor, dan zit het niet in een brievenbus in de zon!
http://users.telenet.be/Vogelpraktijk/
Sterkte met je parkietje.

karin v h

#4
Op haar site staat nog steeds het oude adres, ze is ondertussen verhuisd!
Vogelpraktijk de Horst
Dorpstraat 25
5133 AD Riel
06-54668826