Boven de neus kaal?

Gestart door VogeltjePip, juli 27, 2014, 17:49:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

VogeltjePip

Hoi allemaal!
Mijn grasparkietje Pip is een beetje kaal boven zijn neus. Het is rozig en er zitten geen veren. Ik heb er ook een foto van.
Is het ernstig en moet ik er mee naar de arts? Of moet ik wachten en zien wat er dan gebeurt?
Pip gedraagt zich niet anders, eet en drinkt genoeg en is nog steeds heel levendig. Ik maak me alleen zorgen om dat plekje.

Sara

Het lijkt of hij er nieuwe vleugelpennen krijgt, of zie ik dat verkeerd dat ze zowat stekeltjes uitsteken? Zit hij in de rui?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

VogeltjePip

Sara, hij zit niet in de rui. Hij verliest tenminste geen veren nu.

karin v h

Heeft hij net een ruiperiode achter de rug dan, het oogt inderdaad of hij een behoorlijke rui achter de rug heeft.
Kun je niet zien of er nieuwe veertjes gaan komen?


VogeltjePip

Ik ben 3 weken niet thuis geweest vanwegen vakantie. Hij verbleef bij een vriendin van me, maar die zegt dat hij haast geen veren verloor. Dus ook geen rui periode toen al.

karin v h

Ik kan het niet goed zien op de foto maar komen er geen nieuwe veertjes?
Ja ik zou het parkietje goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd ermee naar een vogelarts gaan.

Parkieten-Freak

Volgens mij ook gewoon nieuwe veertjes die aan het groeien zijn. Je ziet de pennen goed zitten. Wacht even een week of 2 af, waarschijnlik zijn de veertjes dan wel weer aangegroeid.