Parkietje wantrouwig geworden, wat doen?

Gestart door Vogellied, juli 25, 2014, 18:07:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogellied

Hoi allemaal!

Mijn parkietje is nu ruim een jaar, (van februari 2013) ik heb hem gekocht toen hij vier weken oud was, en heb hem dus nog ongeveer twee weken met de hand gevoerd. dit leed ertoe dat hij erg tam was, ik kon alles met hem doen. nu is hij nog altijd hartstikke tam, en doen wij met plezier spelletjes met zijn tweeën, zoals kunstjes doen, met dopjes spelen en dingen van de tafel op de grond gooien :P
Maar hij gaat nogal eens met mij mee als ik voor een week of langer ergens anders verblijf, en toen heb ik hem een keer vastgepakt toen hij in zijn reiskooitje moest, want hij wou niet. Ik heb er héél erg spijt van dat ik dat heb gedaan, en al helemáál zonder handschoen oid aan. hij is nu nog steeds hartstikke lief en gezellig, daar niet van, maar hij is niet meer zo makkelijk als voorheen. hebben jullie tips voor mij om zijn vertrouwen terug te winnen?
groetjes

Iris7

Heel veel geduld hebben, dan komt het waarschijnlijk wel goed.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Parkieten-Freak

Mijn ervaring is dat tamme jonge parkieten vrij aanhankelijk zijn. Naarmate ze wat ouder worden wordt dit wat minder, de ontwikkeling van de vogel staat niet stil.
Ze blijven zeker tam maar reageren toch wat anders dan dat je gewend bent.