Kruipersziekte of niet???

Gestart door Nath40, juli 23, 2014, 07:31:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nath40

Hoi Hoii

Wij hebben sinds gisteravond een parkietje gekocht, hij is 5 weekjes oud en kan (nog) niet vliegen...
de rest uit het nest waar hij uit komt wel....hij vertoont geen ziektebeeld maar volgens mij zijn zijn vliegpennen weg, maar heeft zijn staart nog wel? (zie foto) ik heb er geen verstand van dus zoek ik alle tips en weetjes of het hier om kruipersziekte gaat of niet...

Iris7

Vijf weken is echt te jong voor een parkiet, hij zou nu nog bij zijn ouders moeten zitten. Het kan zijn dat hij nog niet kan vliegen vanwege zijn leeftijd, maar om zeker te weten of het kruipersziekte is, moet je naar een (dieren-/)vogelarts.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sara

Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Indien het mogelijk is zou ik hem terugbrengen naar de eigenaar zodat hij terug bij de ouders kan tot hij de verzorging en opvoeding van zijn ouders heeft gehad dat een jong parkietje nodig heeft voor het naar een nieuwe eigenaar gaat.
Indien dit niet mogelijk is, is het zeker belangrijk om erop te letten of het parkietje al zelfstandig eet. Worden de zaadjes gepeld en opgegeten?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

parkietengek12

Hij is inderdaad nog te jong om weg te gaan. Maar om verder antwoord te geven op je vraag: ja, het ziet er zeker naar uit dat z'n verenpak niet compleet is. Dat hoort wel compleet te zijn op deze leeftijd dus het zou kunnen dat je te maken hebt met een parkietje met kruipersziekte.
Rond de 3 maanden gaan ze de jeugdrui door, misschien komen dan de vleugelpennen door. Dus tot die tijd weet je niks zeker.

Ik zou inderdaad ook in de gaten houden of hij wel eet, misschien elke dag even wegen ;)