Wat voor parkiet heb ik ?!

Gestart door RickyTam, juli 21, 2014, 14:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RickyTam

Hey lieve allemaal !

Ik heb vanmiddag een lief vogeltje geadopteerd uit de dierenwinkel, we hebben hem 'Cliff' genoemd  :D (maar weten eigenlijk niet of t een mannetje of vrouwtje is :o )
Hij zat helemaal alleen in een vogelkooitje, we zijn op slag verliefd geworden en direct besloten om hem een goed huisje te geven !
In de dierenwinkel echter, konden ze mij niet vertellen wat voor soort vogeltje het is en of t een mannetje of vrouwtje is.
Vandaar dit bericht: Kan iemand ons helpen en ons vertellen of we een mannetje of vrouwtje hebben en wat voor soort het precies is ?!  ;D

Heel erg bedankt alvast !

Groetjes Ricky & Tam


marquancez

#1
Het is een pyrrhura je kan er alleen achter komen of het een man of pop is door dna onderzoek of inwendig.

Pyrrhura is een geslacht van papegaaien (Psittacidae). Het geslacht telt 24 soorten

die van jou is aals het goed is deze: De bruinoorparkiet (Pyrrhura frontalis) is een vogel uit de familie Psittacidae (papegaaien).

RickyTam

Heel erg bedankt voor de reactie !

jammer dat we er niet achter kunnen komen of t een man of een pop is  :( wij noemen t in ieder geval HEM en Cliff :)
hij is trouwens wel helemaal tam en komt al op de bank, schouder en haar relaxen  ;D

tot snel !!