jonkie word aangevallen

Gestart door marquancez, juli 18, 2014, 18:23:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Hoi allemaal,

Ik heb met me grasjes een nestje gekregen er waren 4 eieren 3 waren uitgekomen.
Nu zijn er 2 gedood.
De 3de is flink gegroeid en ook al vol met dons veren.

Nu maakt hij soms een geluidje wat lastig te omschrijven is maar anders dan het gepiep.
Als hij dat doet valt de moeder hem aan.
Hij is al gewond bij de snavel wat moet ik doen?

Gr Stefan

Sanne

Als je het jong bij de moeder laat wordt hij waarschijnlijk gedood. Je zou kunnen proberen om de moeder apart te zetten en te kijken of de vader het voeren overneemt. Je schrijft dat het jong al donsveertjes heeft dus dan zal hij n week of twee oud zijn. Het is een gok maar omdat er al twee jongen dood zijn zou ik toch de moeder apart zetten en hopen dat papa ze gaat voeren. Als hij dat niet doet is handopfok je enige optie om het laatste jong in leven te houden. Succes!

marquancez

Ik ben inderdaad begonnen met hand op fok.
hij is vandaag 16 dagen oud.
De eerste nacht heeft hij overleefd daar maakte ik me het meest druk over net als aan komende nacht.

En ga niet meer kweken natuurlijk met deze pop.

Sanne

Heeft de vader het voeren niet overgenomen? Heb je het broedblok met het jong nu in huis gezet? Gelukkig is het aardig warm en begint het jong al veertjes te krijgen. Anders zou hij/zij snel afkoelen.
Succes met de handopfok. Dat is een behoorlijke klus...

marquancez

Ik heb een apart kooitje met het broedblok er in. Het voeren gaat tot nu toe wel goed. Het eet nu aardig wat. Een stuk meer dan de eerste dag. Ik denk zelf dat het wel goed komt maar juig natuurlijk niet te vroeg. En de temperatuur is inderdaad geen probleem het is hier boven de 25 graden.
En ik weet dat het een hoop werk is maar het jong heeft vandaag ook al zaad proberen te eten. Toen ik hem pap aan het voeren was lag er opeens wat zaad op de handdoek.