Hallo, wie weet welke leeftijd mijn parkietje ongeveer heeft?

Gestart door JordyPordy, juli 14, 2014, 22:34:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JordyPordy

Hai,

Heb sinds 4 dagen voor't eerst een grasparkietje. Ik heb het idee dat ze zich al wel aardig op haar gemak voelt, ze heeft al een paar keer op mijn hand gestaan en kan haar zonder problemen aaien(nog niet uit de kooi geweest) en ze oogt sowieso inmiddels een stuk relaxter dan de eerste 2 dagen, toen was ze nog erg gestresst. Eten doet ze nog niet echt, ze heeft één keer haar voerbakje gevonden(voor zover ik gezien heb) en voor de rest alleen trosgierst uit mijn hand een paar keer per dag, maar las dat dat wel bijtrekt.

Durft iemand te schatten hoe oud ze is? Ik weet alleen dat het een jong vogeltje kan zijn gezien de strepen op het koppie, maar geen idee hoeveel maanden dat kan zijn ofzo.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten

jasmon

Je parkietje is te jong, als ik het zo lees. Parkietjes horen pas met 7 a 8 weken te verhuizen dan zijn ze pas echt zelfstandig. Waarschijnlijk eet ze alleen van de trosgierst omdat ze nog niet zelf het zaad uit het voorbakje kan eten. Je kunt helpen door de zaadjes wat te pletten en trosgierst te geven en hopen dat het goed komt. Waar heb je het parkietje vandaan en heb je niet gevraagd hoe oud het is?

Succes in ieder geval.

JordyPordy

Hee, bedankt voor je reactie!

Ja misschien op het eerste gezicht een rare vraag uit het niks, maar ik had een foto erbij geplaatst dacht ik, maar die zie ik niet terug?

Heb haar gekocht in de vogelwinkel. Terwijl ik dit typ zit ze overigens uit haar voerbakje te eten! Dus dat gaat goed gelukkig.

Ik ga nog een keer proberen de foto te plaatsen.....


JordyPordy

Ah, daar is de foto!

Dus bij deze, lijkt me makkelijker schatten zo!

karin v h

Ik schat jouw parkietje zo'n 8 weken. Wat een dotje trouwens :)

elyon88

Wat een droppie, ze lijkt echt als 2 druppels water op mijn Lotje  ;D

Volgens mij is dit parkietje jonger dan ongeveer 3 maanden is, wanneer de jeugdrui begint.
Dit door:
1. de streepjes op het kopje, die tot de neusdop doorlopen
2. De neusdop is blauw met wit rond de neusgaatjes, dit verkleurt rond de jeugdrui. Hoewel dit volgens mij ook later kan verkleuren, maar dat weet ik niet precies. Bij mijn vogeltje viel het me ongeveer halverwege de rui op, dat de neusdop meer lichtbeige dan lichtblauw was.
3. Geen witte irisringen om de ogen, maar helemaal zwarte oogjes. Bij de mijne begon je daar al heel snel een beetje kleurverschil te zien (gekocht toen ze ongeveer 7/8 weken was).

Ik denk ook dat ze dichter bij de 8 weken zit dan bij 3 maanden.


karin v h

Ze heeft nog een zwart stukje op haar snaveltje zitten en dat is vaak als ze heel erg jong zijn dus daarom schat ik haar niet ouder in dan 8-9 weken., dit is n.l. mijn idee erachter.

JordyPordy

Hee,

Bedankt voor jullie reacties! Had niet verwacht dat ze nog zo jong zou kunnen zijn, leuk om te weten!

Dank en groeten!!