Tam maken..?

Gestart door Wendygrasparkietfreak1, juli 11, 2014, 11:14:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendygrasparkietfreak1

Haay allemaal!
Ik heb nu 2 weken een albino grasparkietje,
Ze eet al graag trosgierst en doet er veel voor.... Behalve op me hand stappen.
Als ik het trosgierst voorhoud en ze gaat ervan eten, hou ik het op de plek waar ze het best kan opstappen.
Nu lukt het alleen gewoon niet als ik me hand verder weg houd zodat ze erop kan stappen, dan gaat ze gewoon wat anders doen. Ze wilt ook niet opstappen als ik heel langsaam me vinger tegen dr buikje duw...
Dan stapt ze even snel met 1 of 2 pootjes erip om daarna snel wegterennen. Ze is altijd weg na 2 seconden als ik dat doe.
Ze wilt WEL opstappen als ik me vinger op dr stokje leg en het trosgierst aan de andere kant van me vinger houd, dan moet ze op me vinger gaan om erbij te komen. Dan blijft ze rustig zitten en eet van het gierst.
Ik heb nog 1 vraagje... Als ik de buitendeur heb openstaan gaat ze heel hard fluiten tegen de vogels buiten, is dit zielig? Ik vondt het wel grappig, maar misschien is ze gewoon heel eenzaam?
Voorderest begint ze steeds meer leuke geluidjes te maken. Ook wel een schelden maar ik denk dat ze gewoon probeert nieuwe geluidjes te maken omdat ze dan eerst leuke geluidjes maakt en er dan dat geschelt achteraankomt.. Weet iemand wat dit betekend?
Ohja, ik zou graag een 2e parkietje nemen, maar ik heb aan een meneer beloofd dat als ie doodt is ik zijn parkietje overneem. Dat parkietje heb ik zelf tam gemaakt en heeft hier al eens 2 weken gelogeert... Toen had ik mijn eigen parkietje nog niet. Een nieuw parkietje gaat dus niet omdat ik straks dan met 3 parkieten zit....
Alvast bedankt voor het beantwoorden!!


Iris7

Je hebt je parkiet nu 2 weken, dus het is helemaal niet raar dat ze niet op je hand gaat zitten. Het duurt wel even voordat ze dat durven. Het is een kwestie van veel oefenen.

Het kletsen met andere vogels is niet per se zielig, parkieten doen dat ook als je er meer bij elkaar hebt. Wel is het zo dat het vaak minder wordt als je parkiet niet meer alleen is. Het krijsen kan betekenen dat je parkiet aandacht wil of teveel energie heeft. Mag ze los vliegen?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Wendygrasparkietfreak1

#2
Los vliegen nog niet.
We hebben vooruitgang geboekt.
Ze gaat nu al vrij snel op me hand zitten!
Ik wil nog even 1 of 2 dagjes wachten, maar ik wil haar wel laten los vliegen.
Ik denk dat ze inderdaad te veel energie heeft, want ze loopt de hele tijd heen en weer te wippen op haar stokje.