Ziek parkietje van 3 weken

Gestart door marga31, juli 07, 2014, 15:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marga31

Wie kan mij helpen? Ik heb een parkietje van iemand van de dierenwinkel gekregen omdat deze uit het blok is gevallen en kon er niet meer terug in omdat ze gingen pikken. Hij slaapt de hele tijd en ik houd hem goed warm. Nu is mijn vraag wat moet ik hem te eten geven? Ik heb nu steeds brinta met water gegeven met een spuitje. Ik weet ook niet hoeveel hij moet hebben. En of ik hem wel het juiste geef. Wie kan mij hierbij helpen want ik kan echt niks vinden op internet
Alle tips zijn welkom!

Groetjes marga

Sara

Heb even voor je gegoogled, hier vind je alles over handopfok: http://www.gras-valkparkieten.nl/kweken/handopfok/
Er staat hoe je het moet klaarmaken, hoeveel voedingen per dag, welke temperatuur het kleintje nodig heeft enz. Het was niet slim van de dierenwinkel om je het parkietje mee te geven, in zo'n geval kan je best proberen het kleintje bij een ander broedend koppel onder te brengen, aangezien met de hand grootbrengen echt heel erg moeilijk is, zeker voor beginners is dit veel te riskant. Ik hoop in ieder geval dat het lukt, veel succes!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes