Ontsnapt!!! Help!!!

Gestart door Wendygrasparkietfreak1, juli 02, 2014, 17:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendygrasparkietfreak1

Hoi allemaal,
Ik was bezig met mijn albino parkietje diva, ik wil haar graag tam maken dus stak ik mijn hand ik de kooi met wat trosgierst.
Ze sprong op mijn hand en vloog de kooi uit!!!
Omdat in er niet op gerekend had raakte ik natuurlijk in paniek.
Snel alle gordijnen gesloten.
Wij hebben aan het plafond een lamp. Deze zit er tegenaan bevestigd.
Er zitten ijzeren verziersels aan. Hier is ze mooi op geland.
Omdat ze nog niet tam is, kreeg ik haar niet op mijn vinger, zelfs niet met wat trosgierst.
Na ongeveer 3 uur heb ik haar van de lamp wegejaagd. Ze vloog en echt als een gek rond.
Ik wou haar niet met mijn handen pakken, omdat ze dan misschien bang voor me handen werd.
Uiteindelijk heb ik er tepakken gekregen met een theedoek, toen onsnapte ze weer!!
Bij de 2e keer ging het wel goed. Ik heb r nog even vast gehouden in de theedoek ( met haar koppetje erbuiten) tot ze rustig werd en beetje slaperig werd.
Toen hield ik mijn handen in de kooi en liet ik haar los.
Alleen het leek wel alsof ze er niet af wou. Ze bleef gewoon zitten.
Pas nadat ik mijn hand bewoog vloog ze weg.
Ze is nu wel vies ( grijs/ zwart ) van het stof denk ik. Is dit erg?
Ze is helemaal gestressd geweesd en viel in slaap met haar koppetje tegen de tralies aan.
Ik maak me een beetje zorgen over dat ze nu nooit meer tam zal worden,
Maar ik had geen andere keus dan haar vangen.
Is dit erg? Er komt nu wel weer wat leven in, maar ik ben bang dat ze nu niet tam meer wordt.
Ze is overigens 7 weken oud, bijna 8 en woont sinds zaterdag bij ons.

Alvast bedankt!!

(Leesbaarder gemaakt.)

Kleintjes

Parkietjes die niet tam zijn, gaan meestal vanzelf terug naar hun veilige huisje.
Als je gaat jagen is 't logisch dat ze als 'n bezetene gaan vliegen - ze zijn immers op de vlucht.

Theedoek is in sommige gevallen 'n goede uitkomst, maar probeer je parkietje gewoon naar 't eigen huisje terug te lokken, of probeer hun huisje voor de parkiet te houden - sommige gaan dan vanzelf terug hun huisje in.

Tam maken doe je met veel geduld - dus als je er de tijd in steekt komt 't allemaal wel goed. Tam maken gaat bij de een sneller dan bij de ander, en sommige worden gewoon niet tam.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietengek12

Ik zou sowieso Diva een weekje met rust laten.
Ze is pas vier dagen bij jullie en ik denk dat ze zeker nog moet wennen aan haar nieuwe vertrouwde omgeving, de kooi.
Ik zou haar dus eerst een week met rust laten.
Zo kan ze wennen aan de dagelijkse dingen die gebeuren rondom de kooi, eten en drinken verversen, stofzuigen, muziek, tv kijken, langs de kooi lopen.
Wanneer dit allemaal gaat terwijl ze ontspannen op haar plek blijft zitten of terwijl ze gewoon verder gaat met waar ze mee bezig is, zou ik beginnen met tam maken.

Nu ze weet dat ze de kooi uit kan gaat ze zeker proberen er weer uit te gaan, dus daar kun je nu rekening mee houden ;)

Vergeet niet dat de vogel altijd naar jou toe moet komen en niet andersom, op deze manier bouw je meer vertrouwen op. Bij de ene parkiet duurt het tam maken langer dan de ander, dit akkefietje kan er zeker voor zorgen dat het iets langer gaat duren voordat ze je weer een beetje gaat vertrouwen, maar onmogelijk is het zeker niet! Veel tijd en vooral geduld!

Volgende keer als ze ontsnapt zou je alle lichten uit moeten doen en gordijnen dicht zodat het donker is in de kamer. De parkiet ziet dan niet veel en zo kan je haar makkelijk pakken. Bereid je wel goed voor, zodat het geen jacht wordt in het donker. Hierdoor kunnen ze namelijk wat gespannen/bang raken in het donker.
Succes met tam maken ;)