Nog geen trosgierst.

Gestart door Wendygrasparkietfreak1, juni 30, 2014, 13:27:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendygrasparkietfreak1

Hoi hoi,
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een albino grasparkietje, genaamd Diva.
Ik heb eerder parkietjes tam gemaakt. Dat ging echt heel goed met trosgierst.
Maar mijn jonge ( 7 weken oud ) Diva, heeft ng niks van de trosgierst gegeten en lijkt er ook helemaal niks van te willen weten.
Ik heb het overal in de kooi hangen, maar de kijkt er alleen naar.
Ik wil dr heel graag handtam hebben, maar ik ben bang dat ze geen trosgierst  wilt, en dan weet ik echt niet hoe ik dr tam moet maken.
Mijn stiefvader had ook een parkietje vroeger, en hij pakte hem gewoon, en hield hem tegen zijn borst aan. Zo is hij tam geworden volgens hem.
Overal op internet lees ik dat ze dan bang worden in plaats van tam...
Hij heeft haar gister gewoon gepakt en dit gedaan, maar ze ging heel hardt schreeuwen.
Wat nu als ze geen trosgierst wilt?
Hoe moet ik dr dan tam maken??


elyon88

Hoi,

Zeker je parkietje niet vastpakken, daar worden ze inderdaad bang van, en je wilt juist dat ze niet bang van je zijn.
Je zegt al dat ze heel hard ging schreeuwen, dus ze vond het duidelijk helemaal niet leuk.

Je hebt haar nog maar 2 dagen, dus geef haar de tijd om te wennen.
Bij mij keek mijn parkietje ook eerst maar naar de trosgierst.
Waarschijnlijk kent ze het nog niet, en durft ze nog niet te testen wat het is.
Hang de trosgierst op 1 vaste plek, als het de hele tijd verplaatst word het niet minder eng.
Misschien in de buurt van haar voerbakje?

Ik zou nog niet te bang zijn dat ze geen trosgierst gaat eten, maar geef haar even de tijd om te wennen.
Sommige parkietjes hebben wat meer lef dan anderen en zullen wat eerder nieuwe dingen durven proberen.

Wendygrasparkietfreak1

Danke wel voor de reactie!
Ik heb inderdaad al tegen me stiefvader dat ik het niet zo'n goed idee vond.
Ik heb wat trosgierst in haar voerbakje gelegd.
Ik denk dat ik ook nog wat er bij hang. Ook bovenin, bij de hoogste zitstok hangt een stukje trosgierst.
Hopelijk gaat ze er toch van eten.... Ander weet ik niet wat te doen.