Nieuw parkietje zeer druk/ verstandig om los te laten vliegen?

Gestart door robinenlewey, juni 29, 2014, 14:59:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinenlewey

Dag lieve mensen,

Afgelopen maandag heb ik Lewey opgehaald, een grasparkietje, net een week uit het blok(aldus de mevrouw van Faunaland).
Nu is hij nog niet tam, al eet hij wel uit mijn hand, maar durft er nog niet op te zitten oid. Gisteravond heb ik hem/haar wel al even kunnen aaien op 't borstje, tot hij/zij zachtjes beet om te laten merken dat het genoeg is.

Lewey is echter heel druk in de kooi, en ik vond dit filmpje hier op het forum: http://www.youtube.com/watch?v=sCdwFkZ1gAA&feature=youtu.be dat ongeveer aangeeft hoe hij doet, al is Lewey nog wat drukker en moonwalkt bijna over het schelpenzand.  ::) Nu werd daar gezegd (en dat kon ik mezelf ook wel bedenken dat die parkietjes eruit moesten, gaan vliegen. Maar is dat voor Lewey juist WEL of NIET verstandig? Dit is mijn eerste parkietje, dus ik weet er nog niet zo heel veel van en krijg graag advies van de kenners. :-)

Groeten Robin

Iris7

Een parkiet gebruikt veel energie bij het vliegen, dus de kans is groot dat Lewey rustiger wordt als hij los mag vliegen.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

robinenlewey

Dankjewel voor je reactie Iris. Ik denk dat ik hem vanavond maar gewoon eens de ruimte geef om zich uit te leven.
Nu moet dat s'avonds in het donker, omdat mijn raampartij achter geen gordijnen heeft, hoe lang duurt het en hoe weet ik of Lewey er klaar voor is om ook overdag rond te vliegen en weet dat hij niet door het raam kan vliegen?