Verenpennen Op Kopje

Gestart door Kaat, november 25, 2005, 21:31:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaat

Jan heeft sinds enkele dagen zichtbare pennen op zijn kopje en wangen. Het lijkt alsof de hulsjes ofzoiets van zijn veertjes op z'n koppie uit zijn verenpakje komen.
Het is alleen daar en het maakt hem niet bepaald moeders mooiste...

Is dit nu typisch iets wat bij de rui hoort? Hij zit er namelijk middenin op het moment. Alleen heb ik 't bij de vorige ruiperiode niet gezien... (of ik lette niet goed op, kan natuurlijk ook)

Groetjes,
Kaat

Ingrid

Hoi Kaat,

Dit hoort inderdaad bij de rui, de ene keer is het wat zichtbaarder dan de andere keer misschien. Mijn 2 lieverdjes hebben ook niet elke keer hetzelfde punkkapsel tijdens de rui ;).

Groetjes, Ingrid

Kaat

Thanx voor je reply, Ingrid!
Het gaat bij jouw 'parkietjes ook weer vanzelf over!

Het lijkt wel of Jan 't "voelt" dat ik 'm niet moeders mooiste vind vandaag; hij slijmt om de haverklap  :blush:

Chantalleke

Hi die Kaat,

Yeppes is helemaal typisch de rui.  ;) Vaak het laaste stadium van de rui (koppie is meestal als laatste aan de beurt) Sjefke en Billy krijgen dan ook van die lelijke zwartige puntjes op die 'hulsjes'  Ziet er niet uit  :P Na de rui trekt het weer helemaal weg en zijn hun koppies weer helemaal mooi fel geel van kleur. (Bij Sjef tenmiste, want Billy zit nog midden in haar jeugdrui dus we moeten we maar zien hoe knap ze wordt :P )
Bij Billy is tijdens haar eerste rui zelfs een van die hulsjes een beetje gaan bloeden na een kleine echtelijke ruzie met Sjeffie... :unsure: Ze heeft op het moment trouwens geen staart, omdat allebei de staartpennen zijn uitgevallen  :( Nou ja....ze loopt heel de tijd met haar staartveren die zijn uitgevallen in haar snavel...hihihi :lol: Gelukkig komt die staart vanzelf weer terug (dat was bij Sjeffie tenminste wel zo)

Komt vanzelf weer helemaal goed dus en dan is Janneman weer de knapste parkiet  :P

Groetjes
Chantal

Kaat

De liefste is ook altijd de knapste  :rolleyes:
Maar dit betekend dus het einde van de rui. Dan heeft Jan maar 'n mini-rui gehad, want zoveel veertjes heb ik niet zien dwarrelen. Was vorige keer veel drastischer!

Gelukkig dat 't bij Sjefke goed is gekomen, nu Billy en Jannes nog  ;)