Bijten

Gestart door elllinne, mei 31, 2014, 20:40:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

elllinne

Hallo allemaal,

Mijn grasparkietje bijt in alles. In de kooi bijt hij in zijn speeltje (die van hout en touw is) en als ik mijn hand in de kooi doe bijt hij ook in mijn hand. Ik heb een soort witte schelp in de kooi waar hij in kan bijten, dus hij heeft wel iets om in te bijten. Wanneer ik met voer in mijn hand de kooi in ga, vliegt hij op mijn hand en begint te eten maar na een tijdje begint hij in mijn hand te bijten. Nu heb ik gelezen dat ik bijt gedrag moet negeren, maar ik weet niet goed hoe ik bijt gedrag moet negeren als hij al op mijn hand zit. Hebben jullie tips wat ik hieraan zou kunnen doen?


karin v h

Je praat over "hij" weet je zeker dat het een "hij" is?
Hoe oud is jouw parkietje? Kan het zijn dat hij aan het puberen is of heeft hij altijd gebeten?
Heb je een parkietje?
Is het echt bijten wat hij doet of kun je het ook als spelen zien.
Probeer eens je parkiet op je hand met een stukje trosgierst zodat hij op je vinger zit en niet echt op je hand?
Krijgt jouw parkiet ook de vrijheid of zit hij de hele dag in de kooi?
Dat witte waar je het over hebt dat is denk ik sepia? Als dat zo is zou ik dat niet meer geven, sepia is vrij zout. Geef hem hiervoor in de plaats een kalkblok en grit.

Solarstone83

Klinkt meer als een pop dan een man haha. Het bijten moet je inderdaad negeren, probeer in ieder geval niet te schreeuwen of hard "FOEI" te roepen, dat kan het alleen maar erger maken. Je parkiet leert snel dat wanneer jij je hand terug trekt hij moet bijten om die vervelende hand weg te laten gaan. Ik weet niet of je het nog kunt negeren, de pop van mijn ouders die ik onbewust verkeerd opgevoed heb bijt ontzettend hard, dat bijten is niet meer te negeren, ongelofelijk die kracht in haar snavel. Verder is het normaal dat ze overal in "bijten", ik noem dat meer knagen.

Mijn popje bijt ook weleens, ze vindt het niet fijn om geaaid te worden en laat dat wel eens merken met haar snavel, vervolgens ga ik gewoon rustig door en aai ik ook zachtjes over haar snaveltje om haar te laten weten "ik ben niet bang voor jouw snavel en zoals je ziet blijft die vervelende hand alleen maar langer aaien wanneer je bijt!" Ik ga uiteraard niet door om haar te vervelen maar probeer die zenuwpees gewoon te laten wennen om aangeraakt te worden.