Pyrrhura: Free flight aanleren?

Gestart door GerBoer, mei 27, 2014, 10:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GerBoer

Goede morgen parkietenfreaks,

Sinds 25 maart heb ik twee mooie Pyrrhuras, man en wijf, toen ik ze kocht waren ze net 31/2 week oud en heb ze zelf nog 4 weken met het spuitjes gevoed. Begonnen was ik met 5 voedingen en heb dit langzaam afgebouwd tot nul, dit merk je dan wel vanzelf omdat ze op een bepaalde tijd het spuitje niet meer accepteren. Nu zal ik wel weer een hoop negatieve reacties krijgen over het pappen van vogeltjes maar ik doe dit al jaren zo en echt nooit een probleem gehad echter wel zeer tamme en lieve vogels.
Ik zal een paar foto,s bijvoegen dan oordelen jullie maar zelf!!
Mijn Pyrrhuras zijn nu 101/2 week oud en een lust voor het oog en de kattekwaad die ze met de honden uithalen, wij lachen ons tranen.....fantastisch. Ik heb al vanalles aan vogels gehad maar dit spant de kroon. Hetkoste veel energie...maar dan heb je ook wat.
Twee weken geleden vlogen ze op de camping weg na hun eerste les free flight, nou letterlijk freeflight....auf wiedersehen en weg.. :-[. Maar de pineapple kwam al naar 10 min. terug maar de hypoxantha vond het toch net even mooier en bleef dan ook ruim 2 uur weg, al lang de moed opgegeven en opeens was hij weer in de buurt en kwam op het voer af dat ik gestrooid had zo eind goed al goed maar voor mij geen freeflight meer of er moet mij al iemand willen uitleggen hoe ik dit goed moet aanleren??
Schreeuwen op de kooi dat doen ze nu de laatste twee dagen ze zijn verwent en willen er de hele dag uit maar dat gaat niet dus moeten ze nu leren dat ze er alleen uit kunnen als het ons uitkomt dus negeren dat schreeuwen, ofschoon het moeilijk is en ik de neiging heb om ze hun zin te geven maar dat is fout dus even de oordopjes in...haha...
veel plezier met de foto's
mvg. Ger...



Kleintjes

Als je freeflight wilt aanleren, zul je waarschijnlijk een via Google kunnen zoeken.