Vordering in de zaak

Gestart door Crin, mei 26, 2014, 15:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Crin

Gisteren was ik ten einde raad met mijn pas gekochte parkiet. Ze hing voorovergebogen over haar stokje, had evenwichtsstoornissen en was uitermate stil in haar kooi. Ik weet dat je een nieuwe parkiet een dag moet laten wennen aan haar nieuwe omgeving maar de andere had veel minder moeite. Heb het popje in een andere kooi gezet en een uurtje gewacht. Nu lag ze gewoon op de grond en ademde heel snel. Heb dan uiteindelijk mijn dierenarts gebeld en zij zei dat ze haar niet kon helpen. Dan maar een Vogelarts gebeld en die had vandaag een vrije plaats.
Diagnose van de Vogelarts was dat ze zeer mager was, had een zeer slechte lever, haar buikje zag namelijk geel en was opgezwollen. Het popje heeft daarna antibiotica gekregen met een zeer groot spectrum, extra vitaminen en een oplospoeder voor in haar water.
Nu een kwartiertje geleden begon ze met haar vleugels te flapperen, niet groot opendoen maar dicht tegen haar lichaam flapperen.

Parkieten-Freak

Crin, gisteren heb je ook een topic geopend over je parkietje.
Misschien is het handiger om het bij één topic te houden, dat is gemakkelijker voor jou en voor ons.

Wat betreft je parkietje: het klinkt niet goed. Het klapperen kan van de stress zijn, maar kan ook duiden op krachteloosheid.
Het is even afwachten wat het gaat worden.
Heel goed van je dat je naar de dierenarts gegaan bent!
Hou je ons op de hoogte in dit topic?


Loeky

Je parkietje is erg ziek maar jij hebt de juiste beslissing genomen door naar een vogelarts te gaan.
Veel sterkte en beterschap voor je parkietje.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Crin

#3
Gisteren avond leek het popje zich erg in haar sas te voelen. Ze was aan het rondlopen op de grond was zaadjes aan het pikken. Ze at ook veel van haar trosgierst op en dronk van haar water. Ze fladderde wat rond in haar kooi van het ene stokje naar het ander. Met veel moed en hoop ging ik slapen om wakker te worden en te zien dat het toch maar een schijn was die ze ophield.

Nu zit ze terug op haar stokje voorovergebogen met een hoge slaapnood. Ik hoop voor het beste maar vrees er een beetje voor. Ik vind het ook schandalig dat ze de diertjes zo durven te verkopen, maar vooral verzorgen.

Het popje heeft heeft de hele dag op haar stokje gezeten en weinig tot niets gegeten. In de dag ben ikzelf weggeweest en heb ook een grotere kooi aangeschaft voor mijn grasje. Deze kooi heb ik eerst helemaal schoon geschrobd en vervolgens in orde gebracht met de benodigdheden.

Haar voeding, grit en wat eggfood heb ik op de bodem gestrooid zodat ze het daar kan oppikken. Daarna heb ik haar speciale water in een schaaltje gedaan en ook op de grond geplaatst. Nu zit ze dus in een aparte kamer lekker warm en op haar gemakje.

Hopelijk komt het goed met Ghost.



Berichtjes samen gevoegd en tekst leesbaar gemaakt :)








Ayarea

Trostgierst zijn ze ook erg gek op. Ik zou daar ook een stokje van neerleggen. Ik hoop voor je dat ghost er doorheen komt. In ieder geval erg goed om te horen dat je naar de VA bent gegaan. Sterkte.

Loeky

Beterschap voor Ghost en je hebt haar in ieder geval prima verzorgd! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19