verstandig of niet

Gestart door giesje, mei 26, 2014, 14:26:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

giesje

hallo ik heb even een vraagje.
Heb sinds een paar weken een parkietje genaamd Nico.
Hij is al een volwassen parkiet en het is een mannetje.
Natuurlijk ben ik aan het proberen on hem tam te krijgen, maar dat gaat niet zo snel.
Doe ik er verstandig aan om hem dan al uit zijn kooi te laten.
Qua geluid is het vaak een autoalarm( bliep bliep) maar hij kan ook zachtjes kwetteren.
Ik weet niet of de kanarie die in de kooi naast hem zit daar ook invloed op heeft.
Verder eet hij zijn zaadjes goed maar stukjes fruit die ik aanbied of wat anders pakt hij niet.
Is dit een kwestie van volhouden.

groetjes giesje

Iris7

Tam maken kan heel lang duren, dat ligt helemaal aan je parkiet. Het kan geen kwaad om een niet-tamme parkiet los te laten, hij zal alleen niet bij je gaan zitten of iets dergelijks.

Groente en fruit kun je het beste gewoon aan blijven bieden, op een gegeven moment eten ze er wel van, al is dat ook iets dat aan je parkiet ligt.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

foxie13

Op Youtube staan veel filmpjes over tam maken. Ik was zelf ook begonnen met in de kooi tam maken, dan hoef je je parkiet niet te vangen als deze terug de kooi in moet.
https://www.youtube.com/watch?v=n_41yhF9fg0

EliseAvi

Ik heb ook 1 mannetje die al volwassen was toen ik heb kreeg. Hij was ook niet tam toen hij aan kwam want hij had altijd in een buitenvoliere gezeten.

Ik vomd het persoonlijk fijner om hem ook te laten vliegen, omdat hij dan al zjjn energie kwijt was en meer aandacht voor mij had. Als je dit wilt doen moet je alleen wel zorgen dat je genoeg tijd hebt. Dus niet doen als je over een half uurtje weg moet want daar trappen parkieten mooi niet in  ;)