Mijn parkieten blijven wegvliegen van mij

Gestart door buddycleobobke, mei 22, 2014, 21:21:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

buddycleobobke

Hallo,

Ik heb 3 parkieten, 1 grasparkiet 2 valkparkieten.
Ik heb mijn grasparkiet samen gekocht met nog een grasparkiet en ik ben beginnen trainen. Ze konden allebei op mijn vinger zitten maar meer niet.
Toen stierf er een grasparkiet en Bobke wou totaal niet meer op mijn vinger komen zitten.
Ik dacht dat hij eenzaam was en ik heb dan 2 valkparkieten gekocht; welliswaar niet van dezelfde kweker.
Ze komen alle3 goed overeen, ze kuisen elkaars veren, fluiten vrolijk rond, beginnen geluidjes te maken.
Maar nu vanaf ik dichter kom bij de kooi vliegen ze direct rond en beginnen te krijsen, ookal is het om hun eten te verversen.
Hoe krijg ik die nu tam?

Ps.
Hun kooi staat constant open gaan er alleen maar in om te slapen en eten

Kleintjes

Hoe zou je ze tam krijgen? Geduld, geduld en nog veel geduld.

Ik zou trouwens echt aanraden om voor je grasparkiet 'n soortgenootje te halen, hij is immers alleen aangezien je nu 2 valkparkieten hebt. 2 en 1 is 3= je grasje valt buiten de boot.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

buddycleobobke

Dus eingelijk maakt het niet uit als ze in de kooi zitten of buiten om ze tam te maken?

En dat over het grasparkietje het is hij die meestal de vleertjes kuist het meeste geluidjes maakt enzo
Denk toch dat hij gelukkig is.
Of kan dat maar schijn zijn?

Sara

Je kan ze best eerst handtam maken in de kooi, voordat je ze uit de kooi laat. Dit moet niet, maar als je ze toch tam wilt maken zou ik beginnen met het tam maken in de kooi.

Dat hij geluiden maakt en poetst wil niet zeggen dat hij geen soortgenootje mist. Aangezien hij eerst al een vriendje gehad heeft, zou ik zeker overwegen om opnieuw een vriendje te halen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes