trosgierst??

Gestart door Appie, april 20, 2005, 17:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Appie

ik zet trosgierst in de kooi van mijn parkiet wanneer hij wilt eet hij trosgierst
als het op, zet ik weer trosgierst in zijn kooi
is dat wel goed? of moet ik af en toe trosgierst geven?

Appie

ik wil hem graag met me handen voeren om de vertrouwen van de parkietje te krijgen.
maar hij wilt niet uit mijn handen eten

Safrena

Hey Appie

Je parkietje mag maar een halve sliert trosgierst per week hebben

Trosgierst is snoep en daar kunnen ze te dik van worden.

Als je je parkietje uit je hand wil laten eten moet hij eerst je hand vertrouwen je kan je parkietje lokken met  een heel klein stukje trosgierst :wink:


vele groetjes

Dick uit Aruba

Safrena is mij net voor met haar antwoord. Hier toch mijn hele antwoord.

Hoi Appie,

Weet je, trosgierst is helemaal niet slecht voor je parkiet, maar is qua voedingswaarde wel erg eenzijdig. Ook bevat trosgierst veel vet waar je parkiet snel te dik van wordt. Volgens andere forumgebruikers vinden ze een halve trosgierst per week per parkiet meer dan voldoende. Trosgierst in een "snack". Het is belangrijk dat jij je parkiet andere zaadmengsels geeft waar meer voedingswaarde in zit. Vooral Xtravital blijkt een zeer goede voeding te zijn voor een parkiet. Ik stel voor dat je even zoekt op dit forum naar het sleutelwoord "Xtravital".
Los van de dagelijkse normale voeding bestaande uit een gevarieerd zadenmengsel en een paar keer per week van verse groenten en fruit (behalve advocado), kan jij je parkiet gerust laten snoepen van een halve trosgierst per week. Je hoeft ook niet de hele halve trosgierst allemaal tegelijk te geven.
Leer je parkiet deze trosgierst uit je hand te eten, anders niet geven. Als je alles maar in je kooi stopt, heeft je parkiet nooit reden om op de vinger te komen zitten. Leest gerust het forumonderdeel "De tamme grasparkiet" even door. Hier wordt je heel wat wijzer van.

Groetjes,

Dick.

Appie

kan ik ook aan mijn parkiet een gekookte ei geven
en als ik een appel geef eet hij het niet op?
hoe moet ik het appel of ei geven aan het parkiet

Jorijn

Een stukje gekookt ei mag zeker wel hoor.. Alleen niet in combinatie met eivoer

En dat je parkietje geen appel eet is niet vreemd.. dit doen niet alle parkieten.. Doe het een keertje voor onder de aandacht van je parkietje.. Grote kans dat je parkietje het nadoet ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Appie

ik heb de trosgierst van mijn parkietje uit zijn kooi gehaald en met me hand gegeven.
nu eet hij uit mijn hand(eindelijk).!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jorijn

Goed :D Dit is dus de weg naar het tam maken ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Anita & Marisa

Goed om te horen  :wink:

Deborah

Als ik Trogiers in de kooi hang, eet mijn vogel het andere vogelvoer niet meer. Ik doe er af en toe een heel klein beetje in de kooi...
Dan heeft ie alleenmaar de keus om zijn andere voer ook te eten..

Dat is heel verstandig Deborah! :)
Gr. PF