parkietje verliest soms hoogte

Gestart door kaspermax, april 26, 2014, 17:57:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,
Ik heb twee parkietjes , max (m) en kasper (v). Max is een erg goede vlieger, ook heel lang achter elkaar vliegen.  Kasper daarentegen kan goed vliegen voor kleine stukjes en soms een rondje door de woonkamer, maar soms verliest ze ineens hoogte.  Dan vliegt ze in een rechte lijn en "stort" ze langzaam neer en vliegt dan meestal tegen een gordijn ofzo of valt gewoom op de grond. Als ze dan zit is ze helemaal beduust en moet ik haar oppakken. Ze houdt soms ook haar vleugeltje een stukje van zich af. Ik vind dit best wel eng, want ik ben bang dat ze zich bezeert. Weet iemand hoe dit komt?

Loeky

Hoi,

Is ze gewond aan de vleugel of is ze fors waardoor ze geen uithoudingsvermogen heeft?

Kun je er een filmpje van maken?

Als je het niet vertrouwd zou ik naar de vogelarts gaan. Ik doe dat zelf ook altijd bij twijfel of
als ik bezorgd ben.

Succes! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

kaspermax

#2
Ze is wat luier dan het mannetje, die heel speels en actief is. Ze is ook heel dominant, waardoor zij vaak het grootste deel van het eten krijgt. Ze is dus wel wat aan de forse kant maar ik kan haar borstbeen gewoon nog voelen. 
Ik kan geen filmpje maken want het gebeurt altijd heel onverwachts en snel

Ik vind het trouwens ook eng om naar de vogelarts te gaan. Kasper vindt het heel onprettig als je haar echt vastpakt. Ze komt op je kant zitten en loopt over me heen, zo tam is ze wel , maar zodra je haar beetpakt wordt ze helemaal gestresst en begint ze meteen te gillen.

Zou een vogelarts het niet erger maken door deze stress?

Berichtjes samen gevoegd




Loeky

Alle parkietjes vinden het onprettig om vast gepakt te worden, hoe tam ze ook zijn! Ze zijn dan  in de stress en gillen dan bv. zoals Kasper dan doet.

Ze zal misschien na die tijd even gestresst zijn als ze bij de vogelarts is geweest, maar dat komt wel weer goed.

Als je verstandig bent ga je toch, maar het is je eigen keuze. Ik geef slechts advies :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19