Hij wilt niet uit zijn kooi

Gestart door Appie, april 20, 2005, 16:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Appie

mijn parkiet wilt niet uit zijn kooi
ik moet hem met handen vastpakken om hem uit de kooi te krijgen
ik hem nog paar weken, en hij is helemaal gewend aan zijn kooi
hij wilt niet weg
als hij eenmaaal eruit is probeert hij weer naar zijn kooi terug te vliegen.
ik kan mijn parkiet niet uit mijn handen laten eten ook niet iets lekker

en eennog een vraagje mag ik mijn parkiet wel fruit of groente geven :?

Jorijn

Waarom moet de parkiet uit zijn kooi als hij dat niet wilt?
In ieder geval iedereen heeft zijn eigen veilige plekje, bij jou is dit je huis, bij je parkiet is dit zijn kooi.
En als bij het buiten niet vertrouwt dan kan ook niemand jou uit je huis krijgen ;)

Zet gewoon een keer op een vrije middag het duurtje van de kooi open en laat je parkiet zelf beslissen of hij eruit gaat ja of nee.
Waarschijnlijk zal zijn nieuwsgierigheid het winnen en komt hij vanzelf een kijkje nemen :)

Want als je je parkietje gaat vastpakken om de kooi uit te gaan dan zal dit waarschijnlijk erg op het vertrouwen van je parkietje in jou werken  8)

En verder fruit en groente is allebij gezond voor je parkietje :) Spoel het alleen van te voren even goed af.
En GEEN advocado ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Appie

een keer heb ik de deurtje van zijn kooi open vergeten maar hij is er toch niet uitgekoomen.
ik wil dat hij eruitkomt en met me speelt
ik weet dat ik het verkeerd gedaan heb hem vast te pakken maar ik wist toen van niets ik heb hem nog 2 weken.
nu heb ik hem eruitgehaald ( niet vast gepakt gewoon op mijn vingers en eruitgehaald ) en boven op zijn kooi gezet hij wilt niet daarvandaan hij komt wel op me hand als ik mijn hand eronder schuif

en hoe moet ik hem met me handen voeren

Jorijn

Citeereen keer heb ik de deurtje van zijn kooi open vergeten maar hij is er toch niet uitgekoomen.
ik wil dat hij eruitkomt en met me speelt
ik weet dat ik het verkeerd gedaan heb hem vast te pakken maar ik wist toen van niets ik heb hem nog 2 weken.
nu heb ik hem eruitgehaald ( niet vast gepakt gewoon op mijn vingers en eruitgehaald ) en boven op zijn kooi gezet hij wilt niet daarvandaan hij komt wel op me hand als ik mijn hand eronder schuif  

en hoe moet ik hem met me handen voeren

Jij wilt graag dat je parkiet eruit komt en met je speelt? Maar wat als je parkiet dat nou helemaal niet wilt
Je mag en kan je parkietje Nooit dwingen.
Je moet je parkietje altijd zelf laten beslissen wat hij doet
Door dingen te gaan \'dwingen\' verliest je parkietje zijn vertrouwen in jou en zal hij van zich af gaan bijten.
Neem de tijd ervoor en ga een keer voor de kooi zitten en ga tegen je parkietje zitten praten.
Bied hem wat trosgierst aan en vooral, heb gedult
Op de site van parkietenfreak.nl vind je een uitgebreid \'stappenplan\' hoe je je parkietje kan tam maken.

En ik blijf zeggen , Neem de tijd ervoor, Overhaast geen dingen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Appie

bedankt jorijn voor je advies
ik ga doen wat je heb gezegd

Jorijn

We zijn er hier om elkaar te helpen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Jessie

Rory en Jessie wilden eerst ook niet uit hun kooi.....ik zette gewoon iedere middag hun kooitje open en ze zijn er vanzelf toen uitgekomen! Gewoon geduld hebben, laat ze het zelf bepalen anders worden ze bang